گوگل سند باکس Google Sandbox چیست؟
سندباکس گوگل اصطلاحی است که بسیاری از بازاریابان از آن آگاه هستند، اگرچه ممکن است هنگام راهاندازی یک وبسایت جدید دقیقاً متوجه نباشید که چیست یا چرا اهمیت دارد. این مقاله به شما کمک می کند تا همه چیزهایی را که باید در مورد آن بدانید بیاموزید.
گوگل سند باکس(Google Sandbox) چیست؟
بالاخره زمان آن فرا رسیده است که پس از ماهها کار سخت، آماده راهاندازی و طراحی سایت خود هستید و شروع به دریافت ترافیک جدید و کاوش در سایت میکنید.
با این حال، پس از چند ماه، متوجه میشوید که هنوز در گوگل رتبهبندی نشدهاید، حتی اگر بهترین شیوههای سئو را دنبال کردهاید.
اگر این برای شما آشنا به نظر می رسد، ممکن است با پدیده ای به نام Google sandbox مواجه شدید.
این تأثیری است که رتبههای بالا را برای وبسایتهای جدید در صفحات نتایج Google دشوار میکند، حتی اگر بدانید که همه کارهای درست را برای بهینهسازی موتور جستجو انجام دادهاید.
در این مقاله، ما به الگوریتم سندباکس گوگل میپردازیم و به شما کمک میکنیم تا یاد بگیرید که چقدر دوام میآورد، گوگل در مورد آن چه میگوید و چگونه تشخیص دهید که وبسایت شما در سندباکس قرار دارد یا خیر.
گوگل سند باکس چه زمانی رخ می دهد؟
هنگامی که یک وب سایت جدید راه اندازی می کنید، ناگفته نماند که به طور خودکار در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار نمی گیرد.
اما، در حدود سال 2004، بازاریابان دیجیتال متوجه شدند که با وجود اینکه از بهترین تکنیک ها و تلاش های سئو استفاده می کنند، رتبه بندی سایت هایشان بسیار بیشتر از حد انتظار طول می کشد.
طراحی سایت؛ قالب آماده یا قالب اختصاصی؟
Google Sandbox چقدر دوام دارد؟
از آنجایی که سندباکس Google یک فیلتر تایید نشده است، هیچ داده ای در مورد مدت زمان ماندگاری آن وجود ندارد.
به طور گسترده اعتقاد بر این است که اثر sandbox در چند ماه اول وجود یک وب سایت باقی خواهد ماند و به طور بالقوه می تواند تا 2 سال ادامه یابد. به طور متوسط، به نظر می رسد که اثر sandbox حدود 6 ماه دوام می آورد.
در این مدت، هر چقدر هم که برای سئو سایت تلاش شود، سایت در صفحه اول نتایج گوگل قرار نمی گیرد.
چگونه متوجه شوید که وب سایت شما در Sandbox است؟
چند شاخص برای تشخیص سایت در سند باکس وجود دارد.
شما می توانید با داشتن استراتزی مناسب در مدت زمان سریع تری رتبه وب سایت خود را بالاتر ببرید.
- نمایش ندادن صفحات سایت
- نشان دادن صفحات سایت رقبا بالاتر از سایت شما
- نشان دادن رتبه سایت شما توسط ابزار های سئو
چه نوع وب سایت هایی وارد سندباکس گوگل می شوند؟
سایت های جدید بیشترین نوسان را از اثر Sandbox دارند. حتی زمانی که گوگل این سایتها را ایندکس میکند، معمولاً باید یک دوره آزمایشی را پشت سر بگذارند تا رتبههایی را که امیدوارند ببینند.
متأسفانه، به نظر می رسد که این «فیلتر» جدید سایت، دامنه ها را برای یک دوره نامشخص تحت این آزمایش قرار می دهد. بسته به اینکه از چه کسی بخواهید، سایت های جدید ممکن است برای چند ماه یا تا یک سال تحت تأثیر قرار گیرند. در نتیجه، برخی از سایتهای جدید بلافاصله پس از راهاندازی متوجه افزایش شدید ترافیک شدند، اما متوجه شدند که موفقیت موقتی است.
به یاد داشته باشید که گوگل از الگوریتم های زیادی استفاده می کند تا تجربه ای با کیفیت را برای کاربران خود تضمین کند. بنابراین فقط به این دلیل که شاهد کاهش ترافیک یا رتبه های پایین تر هستید، این دلیل نمی شود که تحت تأثیر Sandbox قرار گرفته اید. اما اگر دامنه شما جدید است و همه کارها را به درستی انجام داده اید، احتمالاً رتبه پایین شما به دلیل فیلتر Sandbox است.
چه مدت طول می کشد تا از Sandbox خارج شوید؟
متأسفانه، هیچ پاسخ سخت و سریعی برای این سوال وجود ندارد. بیرون آمدن ممکن است چند روز، هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.
روشهای سئوی با کیفیت بهترین گزینه برای خروج از Sandbox هستند. متاسفانه سئوی خوب یک شبه اتفاق نمی افتد. نتایجش هم همینطور. زمان می برد تا سایت جدید شما ترافیک ارگانیک به دست آورد، لینک های با کیفیت ایجاد کند و به گوگل ثابت کند که سایت شما برای کاربرانش ارزش دارد. اما وقتی زمان می گذرد و تلاش های سئوی شما داده های قابل اندازه گیری تولید می کند، ترافیک، رتبه بندی، تعامل و تبدیل هایی را که انتظارش را داشتید خواهید دید.
چند راه اثبات شده برای خروج سریعتر از Sandbox
اقدامات عملی و موثری وجود دارد که می توانید برای رهایی از جلوه Sandbox بردارید. مطمئناً سایت شما برای همیشه تحت تأثیر قرار نمیگیرد، اما میتوانید با پیروی از نکات زیر، خروج از سایت را تسریع کنید.
ایندکس شدن: اولین قدم برای خارج شدن از Sandbox این است که مطمئن شوید گوگل سایت شما را ایندکس می کند. اگر گوگل سایت شما را خزیده باشد، نمی توانید رتبه بندی مورد نظر خود را کسب کنید.
اگر سایت شما در جستجوی Google وجود نداشته باشد، Google دستورالعمل های عیب یابی را ارائه می دهد . علاوه بر این، می توانید با ارسال نقشه سایت و درخواست فهرست، خزیدن سایت خود را بهبود بخشید.
افزایش ترافیک کاربر: افزایش تعامل مخاطبان به شما کمک می کند تاثیر Sandbox را کاهش دهید. دریافت سیگنال های ترافیکی به گوگل مبنی بر اینکه سایت شما معتبر، مرتبط و شایسته رتبه های بالا است. این را می توان از طریق بازاریابی سنتی، حمایت مالی و رسانه های پولی انجام داد.
از سیگنال های اجتماعی استفاده کنید:اگر سایت شما رتبه بندی نشده است و به نظر نمی رسد که نمی توانید اثرات Sandbox گوگل را متزلزل کنید، همه چیز از بین نمی رود. برای مشروعیت بخشیدن به سایت خود و کسب ترافیک ارزشمندی که به شما در رتبه بندی در SERP ها کمک می کند، از رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.
افزایش اعتبار سایت: گوگل، سایت ها را بر اساس امتیاز EAT رتبه بندی می کند. EAT مخفف Expertise، Authority و Trust است. این امتیاز مشروعیت و قدرت رتبه بندی سایت را اندازه گیری می کند و ممکن است تاثیرگذارترین عامل رتبه بندی سایت شما باشد. اگر سایت شما می تواند نمونه ای از تخصص، قدرت و اعتماد باشد، گوگل دامنه شما را از سند باکس حذف می کند.
جمع بندی
رتبه بندی سایت بخش مهمی از تلاش های مداوم سئو است.
با این حال، روشهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای افزایش اعتبار دامنه سایت خود، رتبهبندی سئو و بالاتر نشان دادن در صفحات نتایج جستجو استفاده کنید.
تکنیک هایی مانند تست تقسیم سئو می تواند به شما کمک کند ترافیک بیشتری داشته باشید و نتایج بهتری بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید