لانگ تیل کیورد و دلیل استفاده از آنها در محتوا
امروزه همه کسب و کارهای اینترنتی و صاحبان کار به دنبال رتبه بالا در صفحات گوگل هستند. رقابت در این حوزه بسیار شدید است و برای نتیجه خوب و مد نظر باید با تلاش زیاد و آخرین تکنیک ها این روش آشنا شوید .
به خاطر همین در مرحله انجام تحقیقات کلمات کلیدی باید دنبال عبارت های طولانی و خاصی باشید که آن ها لانگ تیل کیورد (long tail keywords) گفته میشود. در ادامه برای بهبودسئو سایت بهتر است از لانگ تیل کیورد و دلیل استفاده از آنها در محتوا اطلاعات بیشتری داشته باشید.
لانگ تیل کیورد چیست؟
لانگ تیل کیورد معمولا در بردارنده سوال،عبارات یا جمله هایی است که سه کلمه یا بیشتر هستند و میتوانند ترافیک بالایی برای وبسایت شما ایجاد کند. البته باید در نظر داشته باشیم که هر عبارت جستجو طولانی را نمی توان کلمه کلیدی دم دراز عنوان کرد .کلمات کلیدی دم دراز مثل کلمات کلیدی در فروش محصولات است. این به این معنا است که درصد زیادی از مشتریان از طریق سرچ کردن در صفحات به هدف میرسند و حتی تبدیل به مشتریان بالفعل شوند. بطور مثال لانگ تیل کیورد درصد بالایی از کلمات کلیدی تایپ شده در موتورهای جستجو گوگل شامل می شود و همینطور در رتبه بندی با سایر رقبا رتبه بالاتری را به خود اختصاص میدهد .
چرا به لانگ تیل کیورد کلمات کلیدی دم دراز میگویند ؟
یکی از ابزار های رایج برای توصیه کلمات کلیدی ترسیم نمودار است. در این نمودار ها معمولا برای جستجو ها از خط عمودی و برای کلمات کلیدی از خط افقی استفاده میشود. متاسفانه بیشتر نمودار های کلمات کلیدی به صورت آنلاین است و اطلاعات دقیقی به ما نمیدهد. این نمودارها معمولا از داده های واقعی تشکیل نشده و اطلاعات مناسبی را به ما نشان نمیدهد.
بیایید در نظر داشته باشیم که روزانه چند نفر در موتور جست و جوی خود (خودرو بنز) سرچ میکنند. پس این عبارت کوتاه در سمت چپ در نوک نمودار یعنی سر دایناسور قرار میگیرد.و حالا مثلا چرخ های خودرو بنز از خود خودرو بنز کمتر سرچ میشود و این در سمت راست نمودار در دم دایناسور قرار میگیرد. به همین دلیل است که به این عبارات دم دراز گفته میشود!
چرا باید بر روی کلمات کلیدی دم دراز توجه کنیم؟
در دنیای رقابتی بازاریابی دیجیتال باید هوشمندانه عمل کنید در واقع باید به دنبال راه هایی برای کنار زدن رقبا باشید! البته که نباید تقلب کنید لانگ تیل کیورد میتواند به شما در زمینه یک رقابت سالم کمک بسیاری کند! همانطور که در نمودار کلمات کلیدی مشاهده میکنیم رقابت در بخش کلمات کلیدی طولانی کمتر از دیگر بخش هاست .شما اگر کلمات کلیدی دم دراز را به درستی انتخاب کنید میتوانید خود را در میدان رقابت درست قرار بدهید و به چشم مخاطب بیایید! با استفاده از لانگ تیل کیورد میتوانید در برابر رقابت های غیر ضروری میان بر بزنید و مخاطبان خود را به درستی به سمت محصول با خدمات خود هدایت کنید.
اهمیت کلمات کلیدی و طولانی در سئو
بیشتر مطالبی که ما تا کنون در اینجا صحبت کردیم به سئو سایت مربوط میشود ما در این بخش قرار است به سه روش در رابطه با اهمیت کلمات کلیدی و طولانی در سئو بپردازیم.
کلمات کلیدی دم دراز بسیار رقابتی هستند
همانطور که در بخش پیشین دیدیم بحث رقابت و هدایت مخاطبان اهمیت در دنیای بازاریابی دیجیتال دارد.
فرض کنید به تازگی یک مقاله ای درباره آموزش طراحی سایت آماده کرده اید.کلمات کلیدی زیادی به حجم جستجو بالایی وجود دارد که میتواند ترافیک زیادی به وبلاگ شما هدایت کند.این کلمات کلیدی سختی بسیار زیادی دارد و اگر شما از آن ها به درستی استفاده کنید باز هم نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت.
برای حل این مشکل باید از لانگ تیل کیورد کمک بگیریم و در آن بخش شانس خود را امتحان کنیم. رقابت های کلمات کلیدی طولانی پایین است و این به آن معناست که حتی اگر شما دارنده یک وبسایت جدید هم باشید مخاطب میتواند از طریق لانگ تیل کیورد به وبسایت شما هدایت شود.
پرداختن به لانگ تیل کیورد ساده تر است
برای توضیح این بخش میتوان از مقایسه دو مجموعه از کلمات کلیدی اشاره کنیم. عبارت (چگونه طراحی سایت یاد بگیرم) را در نظر داشته باشید؛ این یک سوال نسبتا ساده است اما صفحه با رتبه برتر آن عبارت جستجو ۳۴۰۰ کلمه طول دارد. صفحه رتبه برتری برای عبارت (نحوه یاد گرفتن سئو کردن سایت خود) تنها ۱۰۰۰ کلمه طول دارد. در نتیجه هر چه جستجو و پرسش کلی تر باشد، شما باید جزئیات بیشتری را در در هنگام پرداختن به آن درج کنید.
تعدا زیادی کلمات کلیدی طولانی وجود دارد
این درست است که هر لانگ تیل کیورد محل به افزایش ترافیک وبسایت شما نخواهد شد اما به هر میزان که شما به تعداد بیشتری از کلمات کلیدی طولانی بپردازید، در نهایت میتوانند ترافیک جستجو خود را افزایش دهد. و از آنجایی که معمولا هر موردی کلمات کلیدی طولانی زیادی وجود دارد، میتوانید از بسیاری از نمونه های آن استفاده کنید.
چگونه از کلمات کلیدی لانگ تیل استفاده کنیم ؟
۱.ایجاد تنوع در تگ تایتل و هدینگ ها: هر متنی که تولید میکنید از عنوان و هدینگهایی تشکیل شده است. از آنجایی که کاربران از موضوعات مختلفی برای جستجو استفاده میکنند سعی کنید از کلمات کلیدی طولانی در عنوان و هدینگ استفاده کنید.
۲.استفاده از عبارات ها و کلمات کلیدی طولانی در متن: برای هدایت بهتر مخاطبان به محتوا سایت شما، بهتر است نه فقط در تایتل و هدینگ ها که در درون متن هستند از نمونههای متنوع کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.
۳.قرار دادن کلمات کلیدی طولانی در لینک های داخلی و دیگر عناصر : در هنگام گنجاندن کلمات کلیدی طولانی فقط یه محتوای متنی خود توجه نکنید. در عناوین تصاویر ،تگ alt تصاویر و لینک سازی های داخلی را میز از اشکال متنوع کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید، با این کار رتبه بندی سایت شما افزایش پیدا کرد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
چه تفسیر جالبی ممنون که مفهوم لانگ تیل کیورد رو توضیح دادید.