سایت یا اینستاگرام؟ کدامیک برای کسبوکارها مناسبتر است؟
بیشتر افراد به دنبال راهی برای راه اندازی کسب و کار هستند و برای کسب و کارشان نمیدانند اینستاگرام یا سایت داشته باشند تا از این طریق به کسب درآمد برسند. باید دقت کنید که هر کدام از اینها یک سری خصوصیات مثبت و یک سری خصوصیات منفی دارند و قطعا در هر دو این موارد میشود کسب درآمد کرد ولی برای کسب درآمد باید روشهای مختلف مانند تبلیغات را انجام داد تا به هدف مورد نظر در ذهن رسید.
ما در این مقاله میخواهیم به صورت کامل در مورد راهاندازی اینستاگرام یا سایت و کدام یک برای کسب و کار ها مناسبتر است را با شما صحبت کنیم تا تمام اطلاعاتتان بالا برود و اقدام به راهاندازی یکی از آنها بکنید، با ما همراه باشید.
آیا راهاندازی کسب وکار اینترنتی در اینستاگرام خوب است؟
همانطور که میدانید، استفاده افراد از فضای مجازی به خصوص اینستاگرام بسیار زیاد شده است و بیشتر افراد وقت خود را در اینستاگرام صرف میکنند و زندگی روزمره خودشان را به اشتراک میگذارند. پس به راحتی میتوانید در اینستاگرام کسب و کار راه بیندازید و افراد زیادی از صفحه شما بازدید کنند.
تفاوت راهاندازی اینستاگرام با سایت
اگر شما شک دارید که برای کسب و کارتان اینستاگرام یا سایت بزنید، میتوانید تفاوتهای آنها را با هم بررسی کنید و ببینید که کدام یک از آنها برای شما به صرفهتر و بهتر است. این تفاوتها شامل:
هزینه بالا آوردن سایت و اینستاگرام
به طور کلی برای راهاندازی هر کسب و کاری حتما باید هزینهای جدا کنار بگذارید که در وسط راه به مشکل بر نخورید. اما همانطور که میدانید برای راهاندازی اکانت در اینستاگرام و راهاندازی اولیه آن نیاز به هزینهای ندارید و به راحتی خودتان با نصب اپلیکیشن اینستاگرام اقدام به ساخت صفحه اینستاگرامی بکنید.
اما برای این که بخواهید سایت برای کسب و کار راهاندازی کنید، در مرحله اول برای خرید هاست و دامنه باید هزینه جزئی پرداخت کنید. به غیر از خرید هاست و دامنه شما باید سایتتان را از نظر طراحی سایت، خدمات سئو و… درست کنید که این مورد نیاز به دانش سئو دارد. شما باید وقت کافی داشته باشید تا بتوانید سایتتان را طراحی کنید و آن را در صفحه ی اول گوگل قرار بدهید. اما اگر دانش و وقت کافی در این زمینه ندارید، با پرداخت هزینهای جزئی به شرکت سئو سایت، میتوانید سایت مورد نظر خود را بالا بیاورید و از این طریق کسب درآمد کنید.
پس نتیجه میگیریم که برای راهاندازی سایت در قدم اول نیاز به پرداخت یک سری هزینهها و دانش کافی طراحی سایت است ولی در ایستاگرام بدون داشتن دانش و هزینه میتوانید خودتان صفحه را بالا بیاورید.
وجود خطر فیلتر شدن
از آنجایی که ایران کشوری هست که احتمال فیلتر کردن هر شبکه اجتماعی را دارد و اینستاگرام هم جزء آن دسته از شبکههای اجتماعی است که احتمال فیلتر شدن در آن وجود دارد. ولی در سایت احتمال فیلتر شدن آن بسیار کم هست.
دستهبندی محصولات
اگر شما میخواهید برای فروشگاهتان، کسب و کار اینترنتی راهاندازی کنید، باید آن را دسته بندی کنید به خصوص اگر چند نوع محصول دارید، تا کاربران به راحتی بتوانند محصولات شما را ببینند و از شما خریداری کنند. اینستاگرام این امکان را ندارد که شما محصولاتتان را دستهبندی و نظم به آنها بدهید. اما در سایت این امکان را دارد که شما به راحتی محصولاتتان را دستهبندی و به نمایش بگذارید.
بازدید مشتریان در سایت و اینستاگرام
در راهاندازی سایت، اگر میخواهید سایتتان بازدید بیشتری داشته باشد و در صفحه اول گوگل باشد، باید تولید محتوا، بک لینک، تبلیغات و… انجام بدهید تا سایتتان را بالا ببرید و رباتهای گوگل به شما رتبه خوب بدهند و کاربران بیشتری به سایت شما سر بزنند. اما برای این که محتواهای خوبی داشته باشید باید روی سئو محتوا کار کنید. سئو محتوا بسیار مهم است و باید تمام اقدامات و نکات لازم آن را بلد باشید تا سایتتان به درستی کار کند. اگر نمیتوانید خودتان انجام بدهید با استخدام کارشناس سئو سایت، میتوانید تمام کارها را به آنها بسپارید و از این راه کسب درآمد کنید.
اما در اینستاگرام برای این که صفحه شما بازدید بیشتری داشته باشد، باید تلاش کنید تا فالوئر صفحهتان بالا برود و برای این کار باید از طریق سایر صفحات دیگر صفحه اینستاگرامی شما تبلیغ بشود و یا تولید محتواهای خوب درست کنید تا کاربران به سمت صفحه شما بیاید. برای محتواهایتان سعی کنید از عکسهای با کیفیت و خوب استفاده کنید تا کاربران بیشتر جذب آن بشوند.
بهروز رسانی محتوا و محصولات
همانطور که از فضای اینستاگرام با خبر هستنید، هیچ محتوایی و محصولات را نمیتوان بهروز رسانی کرد و برای این کار باید یک پست و یا استوری جدید بگذارید. ولی در سایت شما به راحتی میتوانید محصولات و محتواهایتان را به روز کنید.
اعتماد مشتریان
از آنجایی که سایتها دارای اینماد هستند و سازمانها اطلاعات لازم از وبسایت را دارند، پس مشتریان به راحتی به سایت ها اعتماد کرده و از آنها خریداری میکنند. اما اعتماد مشتریان به صفحه اینستاگرامی کم است چون هیچ اطلاعات دقیقی توسط سازمانی ثبت نشده است تا مشتریان به آن صفحه اعتماد کنند.
وجود یک متخصص برای راهاندازی
اگر شما میخواهید یک صفحه اینستاگرام راهاندازی کنید به متخصصی احتیاج ندارید ولی برای طراحی سایت حتما باید یک متخصص داشته باشید که تمام اقدامات لازم برای بالا آوردن سایت را برای شما انجام بدهد تا باعث بهینه سازی سئو سایت شما بشود و شما از این طریق کسب درآمد کنید.
پرداخت آنلاین
با توجه به آن به در سایتها درگاه بانکی میتوان به راحتی راهاندازی کرد و مشتریان بدون دردسر، هزینه محصول یا خدمات را از درگاه پرداخت، واریز می کنند. اما در صفحههای اینستاگرام درگاه بانکی ندارد و کاربران برای پرداخت باید به دستگاههای خود پرداز برود و یا با استفاده از اپلیکشنهای مخصوص اقدام به کارت به کارت کند که این کار مشکل است زیرا امکان پرداخت نشدن بابت ضعیف بودن اینترنت، کار نکردن اپلیکشن و… دارد. پس پرداخت آنلاین در سایت راحت است و مشتری مقدار هزینه مورد نظر را به راحتی پرداخت میکند.
راهاندازی سایت یا اینستاگرام؟
با توجه به تفاوتهایی که در سایت و اینستاگرام بررسی کردیم شما باید توجه داشته باشید که بیشتر کسب و کارهای کوچک را میتوان در اینستاگرام راهاندازی کرد که کار بسیار راحتی است. اما اگر میخواهید یک کسب و کار بزرگ که در آینده رشد و توسعه بزرگی داشته باشد را راه اندازی کنید، باید یک سایت طراحی کرده و در این صورت پیشرفت بسیار بیشتری هم خواهید داشت.
اگر شما بودجه و وقت کافی دارید، میتوانید هم اینستاگرام و هم سایت را راهاندازی کنید در این صورت بیشتر شناخته میشوید و کسب و کار و درآمدتان بیشتر میشود.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
واقعا هر دو نیازه برای کسب و کارها ولی سایت فروشگاهی کار راه بندازه