سئو کلاه سفید و کلاه سیاه
در حوزه ی طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت ها مبحثی نام سئو کلاه سفید و کلاه سیاه مطرح می شود.
بهینه سازی وب سایت ها دارای استراتژی های متفاوتی است. انتخاب استراتژی های متعدد کاملا وابسته به ساختار سایت، هدف سایت، رقبا و مخاطبان آن می باشد.
تعریف SERP در مبحث سئو
نتایج حاصل از جستجوی کاربران در اینترنت، در صفحه ای به نام SERP نمایش داده می شود. سئو شامل عملکردهایی می باشد که این سایت ها برای افزایش ترافیک سایت خود انجام می دهند تا در SERP جایگاه کسب کنند.
انواع نتایج SERP در گوگل
نتایج نمایش داده شده برای کاربران بر اساس الگوریتم های جستجو کننده نمایش داده می شوند به دو بخش زیر تقسیم می شوند.
- نتایج ارگانیک: این نتایج شامل سایت هایی می باشد که فعالیت های آنها کاملا بصورت اصولی می باشد و مخاطبان را به صورت طبیعی به سایت هدایت کرده اند.
- نتایج غیر ارگانیک: شامل نتایجی می شود که توسط سایت های پولی حمایت می شوند تا محتوای آنها به کاربرانشان نمایش داده شود.
4 گام در عملکرد سئو برای نمایش جستجوها
- سئو در زمینه ی جستجوها همانند یک راهبر عمل می کند. به این صورت که در هنگام جستجو شما کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ می کنید.
- موتورهای جستجو طبق الگوریتم های خاص خود آنها را در سایت های مختلف بررسی می کنند.
- سپس سایت ها را بر اساس بهینه سازی داخلی و خارجی آنالیز می کند.
- طبق اولویت بندی از بهترین و با کیفیت ترین محتوا، تا معمولی ترین محتوا در سطوح مختلف نمایش می دهد.
انواع سئو از نظر ساختار
سئو از نظر ساختار به دو دسته تقسیم می شود:
- داخلی: این بهینه سازی بر اساس محتوای داخلی سایت صورت می گیرد. این بخش شامل: عناوین مرتبط، محتوای مناسب، محتوای یونیک، لینک های داخلی و مواردی از این قبیل می باشد.
- خارجی: این بخش نیز شامل: سئوی محلی، برندسازی، ریپورتاژ، تبلیغات آنلاین، شبکه های اجتماعی، بازاریابی و لینک های خارجی می باشد.
تاثیر سئو داخلی و خارجی
سئو داخلی و خارجی به این صورت انجام می شود:
- با استفاده از بهینه سازی داخلی سایت مانند: عناوین مرتبط، محتوای یونیک و ماسب، لینک های داخلی و کلمات کلیدی مرتبط، کاربران با سرچ وارد صفحه ی مدنظر می شوند.
- توسط بهینه سازی خارجی مانند: سئوی محلی، برندینگ، شبکه های اجتماعی، تبلیغات و بازاریابی و پیوندهای خارجی کاربران را به صورت غیر مستقیم و واسطه ای وارد سایت کرده و ترافیک زیادی در آن ایجاد می کند.
6 راهکار سازنده ی سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید شامل اصول قانونی و راهکارهای سازنده زیر می باشد:
- تولید محتوای یونیک و انحصاری
- استفاده از کلمات کلیدی و برچسب های مرتبط
- استفاده از شبکه های اجتماعی و سایت های معتبر
- عملیات برندسازی
- استفاده از لینک های داخلی و خارجی
- ایجاد رابط کاربری با کیفیت (UI/UX)
در این مدل از بهینه سازی صبر و گذشت زمان مهمترین عامل رشد می باشد. در این پروسه اوایل کار شاید پیشرفت چشمگیری مشاهده نشود اما با صرف زمان نتایج قابل توجهی ایجاد خواهد شد. از جمله تاثیرات این روش تثبیت جایگاه بصورت ارگانیک خواهد بود.
7 تاکتیک سئو کلاه سیاه
این روش نوعی از سرپیچی از قوانین و الگوریتم های جستجو می باشد. در این نوع از بهینه سازی، سایت شما بصورت ناگهانی در نتایج SERP، جایگاه خوبی کسب می کند. اما قطعا پس از مدت کوتاهی از سایر صفحات نیز حذف خواهد شد. لیست برخی عملیات در کلاه سیاه:
1.دستکاری الگوریتم های جستجو
2.ایجاد صفحات خودکار
3.استفاده از کلمات کلیدی نامرتبط
4.درج محتوای پنهانی متفاوت:محتوایی که برای کاربران نمایش داده می شود با محتوایی که برای موتورهای جستجو نمایش داد ه می شود تفاوت دارد.
5.نوشتن متن هایی که فقط توسط موتورهای جستجو مشاهده می شوند.
6.نتایج صفحات ایندکس و جستجو
7.ارسال ایمیل های اسپم و هرزنامه
تفاوت سئو کلاه سفید و کلاه سیاه
- باتوجه به توضیحات داده شده در خصوص سئو کلاه سفید و کلاه سیاه، سایت هایی که توسط روش سئو کلاه سفید به سوی رشد هدایت می شوند ماندگارتر اما زمان بر هستند.
- در نهایت کلاه سفید همیشه قهرمان و برنده است.
- سایت های کلاه سفید قابل اعتماد و امن هستند.
- سایت های مبتنی بر کلاه سیاه به سرعت رشد می کنند اما پس از مدتی کاملا حذف می شوند.
- در صورت تشخیص عملیات کلاه سیاه توسط موتورهای جستجو آن سایت مسدود شده و در لیست سیاه قرار می گیرد.
نحوه عملکرد سئو کلاه سفید
شاید برای شما جای سوال باشد که چطور می توان سایت خود را مبتنی بر قوانین اصولی و کلاه سفید بهینه سازی کرد؟ در این بخش پاسخ خواهیم داد:
- تولید محتوای باکیفیت برای مخاطبان هدف: محتوایی که کاربر را مجذوب خواندن کند و سبب شود مجدد برای کسب اطلاعات به سایت مراجعه کند.
- تعیین کلمات کلیدی مرتبط با اطلاعات سایت و بکارگیری آنها
- استفاده از عناوین قوی و کاربردی برای محتواهای سایت
- استفاده از تگ های باارزش در محتوای صفحات مانند h1,h2,h3 و strong(b)
- درج لینک های داخلی و خارجی معتبر و مرنبط
- استفاده درست از لندینگ پیج یا صفحاتی که کاربران با سرچ در آن وارد شده اند.
- افزایش سرعت بارگذاری سایت
مزایای استفاده از سئو کلاه سفید
- کسب جایگاه و رتبه خوب در گوگل
- صرفه جویی در پول و زمان
- افزایش رضایتمندی کاربران
- اشتراک گذاری محتوای سایت
- ریسک پایین
- ایجاد اعتماد کاربران
- تولید محتوای قوی و ارزشمند
- ریسپانسیو شدن
- کاربرپسند شدن سایت
تکنیک های سئو کلاه سفید
- راه اندازی search console سایت یا همان web master tools
- بهره گیری از google keyword planner
- نظم در انتشار محتوا
- هدفمندسازی کلمات کلیدی
- افزایش سرعت سایت
- استفاده از پلاگین Yoast seo
- انتشار محتوای با ارزش
- استفاده از پلاگین wp rocket
نحوه عملکرد سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه در واقع روشی است برای دور زدن قوانین موتورهای جستجو که در کوتاه مدت موجب گرفتن جایگاه می شوند. همانطور که رسیدن به این جایگاه در کوتاه مدت اتفاق افتاده سریع هم از بین می رود.
در این روش تمامی ورودی ها غیر اصولی هدایت شده و غیر قابل اعتماد می باشد.
تکنیک های سئو کلاه سیاه
- استفاده بیش از اندازه از شماره تلفن
- تکراری بودن عبارات
- غیر طبیعی بودن تعداد کلمات کلیدی
- درج محتوای متفاوت
- نمایش متن های پنهانی
- ریدایرکت نابجا
- محتوای بی کیفیت
- ایمیل های اسپم
- لینک های پولی(ریپورتاژ)
جمع بندی
باتوجه به اهمیت بهینه سازی و هدفمندی سئو می بایستی در بهره گیری از استراتژی های آن دقت لازم به عمل آورد. به دلیل حساسیت بالای این امر کافی ست با شماره های مندرج در سایت با بخش مشاوره و ثبت سفارش مجموعه سطح یک، جهت طراحی سایت و سئو سایت خود در تماس باشید.
دیدگاهتان را بنویسید