تبلیغات در گوگل چیست؟
فرایند طراحی سایت در یک پروسهی مشخص و کاربردی دارد که در حالت کلی برای بهتر کردن شرایط و بازدید مناسب کاربران جنبههای مختلفی دارد که با به کارگیری آنها شرایط بسیار کاربردی برای سایت ایجاد میکنیم. بحث برند سازی و افزایش بازدید و فروش نیاز به کار و فعالیتهای مختلف و حساب شده دارد که به کارگیری هر کدام آن تاثیر مناسبی بر سایت خواهد داشت. تبلیغات یکی از مهم ترین و کاربردی ترین این اقدامات میباشد که بازدهی بالایی دارد. به همین منظور هر کسب و کاری که به دنبال فروش بیشتر و پروژههای کاربردی است نیاز به تبلیغات در بسترهای مختلف دارد. به همین منظور یکی از مهم ترین جنبههای این بخش استفاده از تبلیغات گوگل است که در نوع خود بسیار تاثیر گذار است.
تبلیغات گوگل چیست؟
همانطور که میدانید بحث تبلیغات کمک بزرگی به صاحبان مشاغل مختلف برای فروش و بازدید بیشتر میکند به همین منظور بسترهای مختلفی برای این نوع اقدامات وجود دارد که تبلغات گوگل یک مدل درست و اساسی میباشد.
برای تعریف کلی میتوان گفت این نوع یک بازاریابی پولی به ازای هر کلیک میباشد که به نام گوگل ادز است. برای ثبت این تبلیغات افراد باید درخواستی صادر کنند و تا سایت و صفحه مورد نظر خود توسط این بستر در لینکهای اول قرار بگیرد.
در حالت کلی گوگل ادز خود شامل بسترهای مختلفی میباشد که شامل کاربران در اینترنت، کسب و کارهای مختلف و بسترهای اینترنتی است که مهم ترین بخش آن همان موتور جست و جو میباشد.
انواع تبلیغات گوگل
در واقع تبلیغات گوگل در دو بستر کلی قرار میگیرد که به بررسی آنها میپردازیم:
- شبکه نمایش گوگل
- شبکه جستوجو گوگل
شبکه نمایش گوگل
بستر اینترنت یک فضای بسیار بزرگ و جامعی است که شامل وبسایتهای مختلف، اپلیکیشنها، ویدئو، بازیهای کامپیوتری و… میباشد. به این صورت که میتوان کسب و کارهای خود را در این شبکه ها به نمایش گذاشت که در حالت کلی به صورت تصویر و نمونههای گرافیکی است که البته به صورت متنی نیز میتوان تبلیغات انجام داد. نام اصلی آن Display Network است یک ویژگی کاربردی آن امکان ایجاد کمپینهای تبلیغاتی میباشد.
شبکه جستوجو گوگل
Search Network که همان بستر موتورهای جست و جو است که روزانه میلیونها کاربر از آن برای هدفها و مقاصد مختلف خود از آن استفاده میکنند. این نوع از شبکه تبلیغات گوگل مربوط به بررسی هر بستر در سرویس خود گوگل و سرویسهای مربوط به آن میباشد.
برای نمایش این نوع تبلیغات میتوانید بر اساس معیارها و مخاطبانی که مورد نظر دارید اقدام کنید به عنوان مثال میتوان جامعه هدف را بر اساس محیط و مکان، جنسیت، سن، نوع دستگاه و… دسته بندی کرد که این اقدام میتواند تاثیر مناسبی داشته باشد.
روش های تبلیغات گوگل
با توجه به مطالب بالا شما با دو شبکه مهم و اصلی گوگل ادز آشنا شدید که کمک بزرگی برای بررسی هدف و رسیدن به نتیجه مطلوب میکند.
حال سوال پیش میآید که این تبلیغاتی که درخواست میدهیم در کجا و در چه بسترهایی نمایش داده میشوند؟ در ادامه محیطهای مختلف آن را بیان میکنیم:
تبلیغ در موتور جستوجو گوگل
امروزه همهما برای بررسی و مطالعه مطالب مختلف، پیگیری خبرها، مشاهده تصاویر مختلف، شرایط کاری و امور روزمره از موتورهای جستوجو استفاده میکنیم به این منظور که شامل اطلاعات و فضاهای متنوعی است که به انجام امور ما کمک بزرگی میکند.
شاید با کلمه سئو سایت آشنایی داشته باشید به این معنی که هر اقدام و فعالیتی که سایت و صفحه موردنظر ما را در لینکهای اول و بالای موتورهای جستوجو قراد دهد که به طبع افزایش بازدید و فروش را به همراه دارد. یک نکته مهم اینکه تبلیغات گوگل با فعالیت سئو متفاوت است. همچنین انجام خدمات سئو به منظور رتبه بندی رباتهای گوگل به منظور بازدهی بیشتر میباشد.
شاید دقت کرده باشید که وقتی کلمهای را سرچ میکنید در چند لینک ابتدایی سایتهایی با مضمون تبلیغات یا Ad میباشد که این سایتها از دیگر لینکها متمایز شدهاند. این یک روش مناسب برای ایجاد تبلیغات است که بازدهی خوبی نیز دارد اما تاثیر آن به صورت کوتاه مدت و با هر کلیکی که کاربران میکنند هزینه آن محاسبه میشود.
در ادامه جستوجو ها لینکهای ارگانیکی وجود دارد که با تلاش و زحمت بسیاری در لینکهای بالا قرار میگیرند و از تبلیغات گوگل استفاده نکردهاند.
تبلیغ در گوگل پلی
گوگل پلی یک بستر مناسب برای دانلود و بارگیری اپلیکیشنها و برنامههای دلخواه و مورد نیاز است که تبلیغات در این بستر نیز نمایش داده میشوند. این مورد به این صورت میباشد که بههنگام سرچ کلمه برنامه مورد نظر در اولین نتایج آنهایی نمایش داده میشوند که درخواست تبلیغات دادهاند و در کنار آنها کلمه Ad قرار گرفته است.
تبلیغ در گوگل شاپینگ
Google Shopping نیز یک بستر مناسب دیگر برای فروش محصولات است که با جستوجو شما محصولات تبلیغی در اول نمایش داده میشوند و به صفحه مرجع محصول هدایت میشوند.
تبلیغ در گوگل مپ
تبلیغات گوگل در بستر گوگل مپ نیز انجام میشود به این منظور که هنگامی که شما مغازه، رستوران و مکانی را سرچ میکنید محیطهای تبلیغاتی برای شما نمایش داده میشوند که یک اقدام کاربردی حساب میشود.
تبلیغات در همکارهای گوگل
سایتهای مختلف با گوگل برای بازدهی مناسب همکاری میکنند به عنوان مثال سایتهای مختلف معروف برای فروش محصولات نیز از تبلیغات گوگل استفاده میکنند.
هزینه تبلیغات گوگل
برای ایجاد تبلیغات در گوگل باید از طریق گوگل ادز و ساخت اکانت اقدام کرد. هزینه تبلیغات گوگل به فیلترها و شرایط مختلفی بستگی دارد که این هزینه بر اساس هر کلیکی که انجام میشود محاسبه میشود.
برای کاربری بهتر در تبلیغات گوگل باید شرایط زیر را بررسی کرد:
- نرخ کلیک
- نرخ تبدیل
- شبکه نمایش
- کلمات کلیدی
همچنین شما میتوانید نتایج کارها و عملکرد سایت و تبلیغات خود را بررسی کنید که با استفاده از ابزار کاربردی گوگل آنالایتکس و اتصال آن به گوگل ادز میتوان نتیجه و عملکرد سایت و اقدامات خود را مشاهده کنید.
جمع بندی
در کل این اقدامات به جهت بازاریابی و ایجاد شرایط مناسب برای سایتها میباشد که استفاده از این شرایط و بسترهای مناسب نتیجهی مثبتی برای ما فراهم میکند. به همین منظور تبلیغات گوگل شرایط خوبی برای ما فراهم میکنند.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
از گوگل ادز برای سایت های تازه کار هم میشه کمک گرفت؟