الگوریتم کبوتر تحولی در سئوی محلی
یکی از المانهایی که در همه جای الگوریتم های گوگل وجود دارد، الگوریتم کبوتر گوگل است. اما این کبوتر بر خلاف کبوترهای واقعی قدرت چندان زیادی برای پرواز ندارند و بیشتر از نزدیکیهای کاربران نمیتواند پرواز کند. بیشتر برای کسب و کارهای کوچک که مربوط به شهر خودشان است الگوریتم کبوتر گوگل یک المان مناسبی است. الگوریتم کبوتر با هدف شخصی سازی نتایج، برای نشان دادن مرتبط ترین نتایج ایجاد شده است. این الگوریتم نزدیک ترین موقعیت شما را نشان میدهد که میتواند گزینه مناسبی برای کسب و کارهای کوچک برای سئو محلی باشد.
سوالاتی که قرار است برایمان پیش بیاید:
- الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار میکند؟
- چه کمکی به سئو محلی و کسب و کارهای کوچک میکند؟
- الگوریتم کبوتر گوگل چیست؟
قبل از این که بخواهیم توضیحی درباره عملکرد کبوتر گوگل بدهیم آن را با یک مثال نشان تعریف میکنیم. برای این که درک کنید میتوانید در گوگل سرچ بزنید که ((باشگاه ورزشی نزدیک من)) قطعا نتیجه خوبی برایتان خواهد داشت.
زمانی که این عبارت را سرچ میکنید گوگل آن را درک میکند و برایتان نزدیک ترین باشگاه ها را بر اساس لوکیشنی که دارید می آورد. احتمالا تا الان متوجه شده اید که گوگل این کار را بر اساس لوکیشنی که در ان قرار دارید انجام میدهد. این الگوریتم در سال 2014 توسط گوگل معرفی شده است و گوگل لوکیشن را نیز به فاکتورهایش اضافه کرده است و نشان داده است محتوا از نظر گوگل تنها محدود به تصویر و متن و صدا نیست.
عملکرد الگوریتم کبوتر گوگل چگونه است؟
گوگل بیش از 200 فاکتور دارد که از آنها برای رتبه بندی سایتها و کلمات کلیدی استفاده میکند. در بین این فاکتورها مکان و فاصله وجود نداشت تا این که گوگل الگوریتم کبوتر را معرفی کرد. مثلا اگر عبارت ((نزدیک ترین باشگاه ورزشی)) را در شهرهای دیگر سرچ کنیم نتایج دیگری به ما نشان میدهد.
این نشان دهنده این است که گوگل لوکیشن کاربران را آنالیز میکند و نزدیک ترین نتیجه را به ما نشان میدهد و این کار به کمک تطبیق دادن جستجو شما و سایت های دیگر انجام میدهد.
الگوریتم کبوتر و سئو محلی
سئو محلی به این معناست که سایت بر اساس موقعیت محلی بهینه سازی میشود. سئو محلی زمانی به درد میخورد که شما به عنوان صاحب کسب و کار بخواهید در جستجو مربوط به موقعیت مکانی در رتبه بالای نتایج گوگل قرار بگیرید. سئو محلی این قابلیت را دارد که مشتریان واقعی را به سمت شما بیاورد که این میتواند یک موفقیت عالی در کسب و کار خود باشد. برای این که درک این مطلب برایتان بهتر شود بگذارید یک مثال بزنم.
فرض کنید شما برای مسافرت به استان تبریز رفته اید ونمیخواهید که دست خالی از این استان بیرون بروید کافی است که در گوگل سرچ کنید نزدیک ترین سوغاتی فروشی استان تبریز تا گوگل برایتان شماره تلفن و آدرس را نشان دهد و آن وقت شما با خیالی راحت و با دستی پر به محل خانه خود برمیگردید.
پس همانطور که متوجه شدین سئو محلی هم برای کاربران مفید است و هم برای صاحبان کسب و کار.
الگوریتم کبوترچه تاثیری روی ترافیک و نرخ تبدیل یک سایت دارد؟
ترافیک و نرخ تبدیل دو موضوع جدا از هم هستند برای مثال ممکن است یک سایت ترافیک بالایی داشته باشد اما نرخ تبدیل آن پایین باشد یا برعکس ممکن است ترافیک پایینی داشته باشد و نرخ تبدیل بالایی داشته باشد. الگوریتم کبوتر میتواند باعث ترافیک سایت شما شود و نرخ کلیک شما ار افزایش دهد.
مثلا تصور کنید که شما میخواهید یک سایت باشگاهی بسازید در این صورت ممکن است که کاربران زیادی داخل سایت شما بیاید اما سوال پیش میاید که چند نفر آنها به مشتری تبدیل خواهد شد؟
اما تصور کنید سایتتان را برای الگوریتم کبوتر بهینه سازی کرده اید و سایتتان به کابرانی که در شهر خودتان زندگی میکند نشان داده میشود. در این صورت مقدار ورودی کاربران به سایت شما کاهش مییابد اما مشتریان هدف مند و واقعی به سایت شما ورود میکند و نرخ تبدیل شما بیشتر میشود. به همین راحتی میتوانید از الگوریتم کبوتر برای نرخ کلیک خودتان استفاده کنید.
الگوریتم کبوتر سئوی سایت ها را دستخوش چه تغییراتی کرده است؟
هر الگوریتمی که گوگل برای جذب کاربران ارائه میدهد، نتایج گوگل را تحت تاثیر قرار میدهد و به همین دلیل تمامی سایت های دیگر نیز تحت تاثیر قرار میگیرند. به این دلیل که سئو سایت آنها و رتبه بندی سایت نیز دستخوش تغییراتی میشود. به همین دلیل میخواهیم برررسی کنیم کبوتر گوگل چه تاثیری بر روی سئو سایت میگذارد.
شخصی سازی کردن نتایج برای هر فرد
منظور از شخصی سازی کردن نتایح این است که کاربر به هنگام سرچ عبارتهای مختلف با نتایج مختلفی رو به رو شود. مثلا نتایجی که من در رابطه با باشگاه های ورزشی نزدیک به دست می آوردم با نتایجی که شما به دست اورده اید فرق میکند چون لوکیشن متفاوت است.
به وجود آمدن تغییرات در پک نمایش داده شده
پک همان قسمتی است که در نتایج جستجو به ما نشان میدهد. که الگوریتم کبوتر اطلاعاتی مانند آدرس، تلفن، تصویر و… را به ما نشان میدهد. معمولا الگوریتم کبوتر سه تا باکس اول دارد که کمک میکند به اطلاعاتی که میخواهیم برسیم.
ویژگی های الگوریتم کبوتر برای بهینه سازی سایت
1- سایتتان را در سایت های دایرکتوری ثبت کنید
2- سایت یا کسب و کار خودتان را در گوگل مپ ثبت کنید
3- نام و شماره تلفن و ادرس خودتان را در تمامی صفحات سایت درج کنید
4- از بخش تظرات کاربران و مشتریان غافل نشوید
5- از زبان نشانه گذاری اکسیما غافل نشوید
6- از سئو کلی سایتتان غافل نشوید
نتیجه گیری
در این مقاله در مورد الگوریتم کبوتر و بهینه سازی سئو محلی سایت صحبت کردیم و فهمیدیم که چه تاثیری روی سایت های محلی دارد و میتواند آن چیزی که در نزدیک ترین جا قرار دارد را به مشخصات کامل به ما نشان دهد تا ما گمراه نشویم و خوبی که الگوریتم کبوتر دارد میتواند پیشرفت خوبی برای کسب و کارها و سایتهای کوچک داشته باشد.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
محتوای جالبی بود ممنون
سئو محلی واقعا مهمه روش کار کنین