ویدیو مارکتینگ چیست؟

بستر اینترنت به فضای بسیار گستردهای تبدیل شده که بر اساس شرایط و ویژگیهایی که در نظر داریم میتوانیم از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنیم. با توجه به اینکه اقبال عمومی در این بخش بسیار زیاد میباشد و همهی افراد با در دست داشتن گوشی همراه به دورن دنیای اینترنت قدم میگذارند به همین منظور شرایط و ویژگیهای مختلفی برای ارائه محصولات، رسانههای مختلف و خدمات میباشد.
بر همین اساس قابلیتهای بی شماری در این فضای اینترنت وجود دارد که میتوان به طراحی سایت و راه اندای شبکههای اجتماعی اشاره کرد که امرزه فعالیت خوبی دارند و استقبال افراد از این طرحها بسیار است. یک بخش مهم در این فضا مارکتینگ یا بازاریابی است که شامل بخشهای مختلفی میشود یک نوع آن ویدیو مارکتینگ میباشد که تاثیر مثبتی بر جذب مخاطبان دارد.
بررسی ویدیو مارکتینگ
همانطور که میدانید مبحث بازاریابی مجموعه اقداماتی به جهت جذب مخاطب و در نهایت فروش و بازدید بیشتر منجر شود. ویدیو مارکتینگ نیز به معنی ساخت و تولید ویدئوهای مختلف به جهت معرفی محصول، ارائه خدمات مختلف، بخشهای آموزشی و… میباشد که هر کس با توجه به نیاز و شرایطی که در نظر دارد به تولید و ساخت آنها اقدام میکند.
امروزه تولید محتوا شامل بخشهای مختلفی میباشد که ساخت و تولید آن شامل بررسیها و ارزیابی های مختلف میباشد که بر اساس هدف و نظری که هر فرد دارد میتوان آن را تهیه کرد.
مزایای ویدئو مارکتینگ
انجام اقدامات بازاریابی شرایط مناسبی را برای فروش بیشتر و بازدهی مناسب ایجاد میکند و همانطور که گفتیم روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد. در حالت کلی و در شبکههای اجتماعی استقبال مردم از ویدئوها به مراتب بیشتر از بخشهای دیگر است و هر سبک ویدئو و فیلمی در زمینههای مختلف مخاطب خود را دارد.
به نکته مهم در مبحث ویدئو مارکتینگ شناخت و آنالیز جامعه هدف است که بررسی آن تاثیر مثبتی بر به نتیجه رسیدن اهداف دارد. از مزایای ویدیو مارکتینگ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- تاثیر مناسب بر سئو سایت
- ایجاد اطمینان و اعتماد مخاطبان
- ورود بسیاری از افراد از طریق شبکههای اجتماعی و موتورهای جست و جو
- افزایش فروش، بازدید و برند سازی
در کل فراهم کردن شیوه درست و مناسب در این زمینه و اقدامی هدفمند کمک بزرگی به کسب و کارهای مختلف میکند.
در چه بخشی میتوان ویدئو ها را بارگذاری کرد؟
بستر های متنوعی برای بارگذاری و انتشار محتواهای مختلف در زمینه ویدیو مارکتینگ وجود دارد که باید با در نظر گرفتن جامعه هدف و بررسی کلی از شرایط میتوان به بسترهای مختلف وارد شد. از این فضاهای مختلف میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- وب سایت ایجاد شده شخصی و یا شرکتی
- شبکه های مختلف اجتماعی مانند ( اینستاگرام، تلگرام، لینکدین، فیسبوک، واتساپ و…)
- انجام تبلیغات تلویزیونی
- بارگذاری در وب سایتهای ویدئویی چون ( آپارات، یوتیوب و…)
این موارد نمونهای از بسترهای مشخص برای انتشار ویدئو ها میباشد. در ادامه به بررسی انواع ویدیو مارکتینگ میپردازیم که آشنایی با آن به رسیدن به نتیجه مناسب و کاربردی کمک میکند.
انواع ویدیو مارکتینگ
با توجه تنوع کسب و کارها و مشاغلی که وجود دارد موضوعات و نمونههای مختلفی نیز در این شرایط مطرح میشود در واقع هر برند و کسب و کاری باید متناسب با نوع حوزه کاری که دارد در بخش مورد نظر خود به تولید محتوای ویدئویی اقدام کند از انواع آنها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- فیلمهای آموزشی
- تیزرهای تبلیغاتی
- ویدئو معرفی محصول
- فیلم معرفی کسب و کار و محیط کاری
- تیزرهای پرسش و پاسخ از مشتری
فیلم آموزشی
امروزه بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی به صورت طراحی سایت آموزشی میباشد که به طبع نیاز به ویدئو آموزشی دارد. هر فرد برای رفع مسائل و مشکلات خود در هر زمینه ای سریع به سرچ در موتورهای جست و جو روی میآورد که وجود این فیلمها کمک بزرگی هم به افراد جست و جو کننده و هم به تولیدکنندگان ویدئو ها میکند. ویدیو مارکتینگ در این نوع درجهت بازدید بیشتر سایت بسیار عالی عمل میکند.
این ویدئوهای آموزشی در بخشهای مختلفی چون آموزش مهارت های فردی، آموزش مباحث اینترنتی، آموزش های درسی و دانشگاهی و نمونه های بسیار دیگر قرار میگیرند.
تیزر تبلیغاتی
بسیاری ازمشاغل مختلف با سناریوهای مختلف دست به تولید تیزرتبلیغاتی میزنند که شامل معرفی محصولات، شرایط کار و یا تخفیفات در نظر گرفته میباشد. بسیاری از این تیزرها در تلویزیون پخش میشود که تاثیر خود را دارد.
ویدئو معرفی محصول
یکی دیگر از انواع ویدیو مارکتینگ معرفی محصول و محصولات به صورت خاص و متمرکز است به این منظور افراد با بیان ویژگیها و کارکردی که محصول مورد نظر دارد مخاطبان را به خرید آن ترغیب میکنند.
فیلم معرفی کسب و کار و محیط کاری
جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان اهمیت بالایی برای در فروش و بازدید بیشتر دارد که با روشهای مختلفی میتوان این کار را انجام داد. ضبط فیلم از محیط کاری و معرفی خدمات و شرح وظایف کمک بسیار خوبی برای کسب و کار میباشد که هدف این کار ایجاد اطمینان و امنیت برای مخاطبان است.
تیزرهای پرسش و پاسخ از مشتری
حال اقدامات مختلفی پس از فروش و ارائه خدمات نیز میتوان انجام داد به این صورت که از خریداران و افراد در رابطه با تجربه خرید و خدمات شرکت نظر سنجی شود و در بستر ویدئو به نمایش درآید.
چگونه یک محتوای ویدئویی بسازیم؟
با توجه به مطالب گفته شده در زمینه ویدیو مارکتینگ حال باید به بررسی چگونگی ساخت و تولید این ویدئوها بپردازیم. در حالت کلی تولید آنها به دو صورت انجام پذیر است؛ حالت اول با استفاده از نرم افزارهای ویدئویی و گرافیکی انجام میشود و تیزرهای مختلفی در این بخش تولید میشود.
نوع دیگر تولید محتوا در ویدئو مارکتینگ فیلم برداری از بخشها و شرایط مختلف میباشد که با تدوین و اضافه کردن جلوه ها و بخشهای مختلف یک محتوا اصولی را میتوان ایجاد کرد.
جمع بندی
دنیای امروز بر بستر همین اقدامها شکل میگیرد و فروش بیشتر و ایجاد یک برند معروف نیاز به تلاش و بررسیهای مشخصی دارد که به کارگیری این شرایط در طراحی سایت و بهبود سئو سایت تاثیر مثبتی دارد که بهتر است انجام آنها را جدی بگیریم. مجموعه سئو خوب با افراد متخصص در زمینههای مختلف به بررسی شرایط مورد نظر میپردازد.
1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
آپلود ویدئو درست حسابی کمک خوبی به سایت میکنه. در کل خوب بود