جستجو برای:
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب
 
  • 09128187285
  • لطفا قبل از تماس از صفحه تعرفه ها دیدین فرمایید.
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
سئو خوب
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب

بلاگ

سئو خوب > > بلاگ، دانشنامه و مقالات سئو > > آموزش سئو، بهینه سازی سایت > > آموزش سرچ کنسول search console > > معرفی بخش overview در سرچ کنسول

معرفی بخش overview در سرچ کنسول

جولای 2, 2023
ارسال شده توسط نرگس عبداللهی
آموزش سئو، بهینه سازی سایت ، آموزش سرچ کنسول search console ، سئو خوب، مقالات آموزشی ، سئو سایت های اختصاصی
828 بازدید
معرفی بخش overview در سرچ کنسول

بدون شک سرچ کنسول یکی از کاربردی ترین و مهم ترین ابزارهای تحلیل و بررسی سایت محسوب می‌شود و تسلط به آن در مباحث آموزش سئو سایت کاملا ضروری و حائز اهمیت است. در این بخش قصد داریم بخش overview سرچ کنسول را مورد بررسی قرار دهیم.

بخش overview سرچ کنسول شامل چه گزینه های می‌شود؟

اولین بخش در سرچ کنسول مربوط به بخش overview است. همانطور که از اسم این بخش مشخص است می‌توان گفت که می‌توان نمای کلی از یک وبسایت را مشاهده کرد و به طور کلی یک بررسی از وضعیت وبسایت را دریافت کرد.

به شکل کلی overview سرچ کنسول به سه گزینه مهم و کاربردی اشاره دارد که شامل بخش هایی مانند لیست زیر می‌باشد:

  • گزینه ی Performance
  • گزینه ی Coverage
  • گزینه ی URL Inspection

هنگامی که شما به سرچ کنسول وارد می‌شوید و به بخش overview می روید، گزینه هایی گفته شده در بالا را مشاهده می‌کنید که هرکدام کاربرد و کارایی خاص خودش را دارد.

کاربرد Performance موجود در بخش overview سرچ کنسول

در این قسمت از overview می‌توانید کل اطلاعات مورد نیاز خود را در ارتباط با مقدار کارایی و همچنین وضعیت وبسایت را مشاهده کنید.

پارامترهایی که در بخش overview سرچ کنسول قرار دارد مانند: کلیک های انجام شده در یک زمان مشخص شده، کلمه هایی که توسط موتور های جستجو گوگل مورد بررسی قرار گرفته شده است، نوع دستگاه هایی که با استفاده از آن ها به وبسایت ورود شده است، سطح محتوای وبسایت در نتایج جست و جوی گوگل و … که می‌توان به راحتی مشاهده کرد.

هر کدام از پارامترهای موجود دراین بخش کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به صورت کامل توضیح می دهیم.

آموزش بخش overview در گوگل سرچ کنسول

 

گزینه EXPORT در سرچ کنسول

با استفاده از گزینه های موجود در بخش EXPORT می توانید تمامی گزارش‌ها را به صورت کامل از یک وبسایت مشاهده کنید.

گزینه های Search type, date, NEW در سرچ کنسول

بخش Search type: در این قسمت می‌توان امکان مشخص کردن نوع اطلاعات ورودی یک وبسایت را بررسی کرد که شامل سه نوع متفاوت گفته شده در قسمت زیر است.

  • ورودی سایت بر اساس جست و جو های عادی (Web)
  • ورودی سایت بر اساس جست و جوی عکس (Image)
  • ورودی سایت بر اساس جستو جوی ویدئو (Video)

بخش date در سرچ کنسول

در قسمت date می‌توانید زمان مشخصی را برای بررسی ورودی های یک وبسایت را مشخص کنید. به عنوان مثال می‌توانید به بررسی یک وبسایت در دو ماه گذشته را با استفاده تاریخ دو ماه گذشته را انتخاب کنید.

بخش NEW در سرچ کنسول

با استفاده از این گزینه امکان افزایش پارامترها برای مشخص کردن و بررسی ورودی وبسایت وجود دارد.

گزینه های Total Clicks, Total Impression ,Average CTR ,Average Position در سرچ کنسول

Total Clicks:  می‌توانید در این قسمت تمام کلیک های انجام شده در وبسایت را به صورت عدد مشاهده کنید.

 Total Impression: در این قسمت می‌توانید افرادی که توانسته اند وبسایت مورد نظر را در نتایج جست و جو مشاهده کنند را ببینید.

Average CTR: در این قسمت هم می‌توانید میانگین کلیک هایی که در وبسایت اتفاق افتاده است را به صورت درصد مشاهده کنید.

Average Position: باید بدانید که هر وبسایت جایگاه و موقیت خاص خود را دارد, و شما با این گزینه می‌توانید جایگاه هر وبسایت را در نتایج جست و جو گوگل ببینید.

گزینه های Query, Pages, Countries, Devices, Search Appearance در سرچ کنسول

 Query:  شما در این قسمت می‌توانید کلمات کلیدی که با استفاده از آن در وبسایتتان ورودی داشته است را مشاهده کنید. یعنی در صورتی که فردی یک کلمه کلیدی را جست و جو کرده و بر سایت شما کلیک کرده باشد در این قسمت قابل مشاهده است و معمولا شامل عبارات طولانی است.

کاربرد بخش های مختلف overview در سرچ کنسول

Pages: در این قسمت هم می توانید تعداد دفعاتی را که یک صفحه از وبسایت در نتیجه ی جست و جو قرار گرفته شده است را مشاهده کرده و مورد بررسی قرار دهید.

Countries: در بخش countries می‌توانید اسم تمام کشورهایی که در وبسایتتان ورود داشته است را مشاهده کنید.

 Devices: در این قسمت امکان ورود دستگاه های مختلفی که در وبسایت شما وجود دارد و شما می‌توانید انواع دستگاه هایی به وبسایتتان ورود کرده اند را مشاهده کنید.

Search Appearance: باید بدانید که تمامی سایت ها به سه شکل در نتایج جست و جو نمایش داده می شوند که شما با استفاده از این بخش overview سرچ کنسول می توانید شیوه ی نمایش وبسایت خود را مشاهده کنید.

URL Inspection  موجود در بخش overview سرچ کنسول

بخش اول coverage: در این بخش از قسمت overview سرچ کنسول ما شاهد مشکلات فنی و اختلالات سئو تکنیکال وبسایت خود هستیم و در صورتی که وبسایت ما دچار مشکلی باشد، این بخش به ما کمک می‌کند تا مشکل را پیدا کنیم.

بخش دوم Experience: در این بخش شما گزارشی از تجربه کاربری در وبسایت خود دریافت می‌کنید که در صورت داشتن هر گونه مشکل در رابطه با کاربر خود متوجه آن مشکل می‌شوید.

بخش سوم Enhancements: در این قسمت شما می‌توانید متوجه موضوع فعال بودن اسکیما کد های مختلف و ارور ها شوید.

امیدرواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و برای یادگیری بیشتر سئو و وردپرس می‌توانید از مقالات دیگر سئو خوب استفاده کنید.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
مقایسه مشاوره تلفنی سئو با مشاوره سئو چتی و حضوری: کدام بهتر است؟
تجربه‌های موفق مشتریان از مشاوره سئو تلفنی (مطالعه موردی)
تجربه‌های موفق مشتریان از مشاوره سئو تلفنی (مطالعه موردی)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی سئو خوب

سفارش تولید محتوا
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
دسته‌ها
  • آموزش سئو تصاویر و ویدیو (20)
  • آموزش سئو محلی local seo (18)
  • آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO (45)
  • آموزش سئو، بهینه سازی سایت (46)
  • آموزش سرچ کنسول search console (18)
  • آموزش گوگل آنالایتکس Google Analytics (14)
  • ابزارهای سئو، اموزش ابزار ها (29)
  • تکنیک و راه کار های سئو (46)
  • خدمات اینستاگرام (5)
  • سئو بیرون صفحه سئو خارجی (Off Page Seo) (22)
  • سئو تکنیکال اموزش Technical SEO (28)
  • سئو خوب، مقالات آموزشی (124)
  • سئو درون صفحه On-Page SEO (31)
  • سئو سایت شرکتی (7)
  • سئو سایت فروشگاهی (7)
  • سئو سایت های اختصاصی (30)
  • سئو محتوا چک لیست اصول محتوای (36)
  • طراحی سایت مقالات آموزشی (21)
  • مقدمه برنامه نویسی (2)
  • یوتیوب (3)
نوشته‌های تازه
  • سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
  • تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
  • چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
  • چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
  • مقایسه مشاوره تلفنی سئو با مشاوره سئو چتی و حضوری: کدام بهتر است؟
سئو خوب

تهران، خیابان خلیج فارس، پایین تر از بیمارستان فیاض بخش کوچه طالقانی پلاک 89 واحد 2

09128187285

دسترسی سریع
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
آخرین نوشته ها
  • سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
  • تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
طراحی سایت فروشگاهی
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
تمامی حقوق مادی برای سئو خوب محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت