ایمیل مارکتینگ چیست؟ کدام سرویس مناسب است؟

با گسترش کسب و کارهای مختلف در محیطهای مجازی و اینترنت فعالیتها و اقدامات مختلفی نیز برای پیشرفت و بهتر شدن وضعیت و شرایط فروش انجام میگیرد. افراد در حالت کلی به منظور فروش، بازدید و بازدهی بیشتر کسب و کار و شغل خود در بسترهای مجازی و اینترنت فعالیت میکنند که روشها و شیوههای مختلفی برای این قبیل کارها در نظر گرفته شده است.
یک اقدام ضروری برای هر کسب و کاری انجام اقدامات موثر برای فروش بیشتر و همچنین برند سازی مشاغل مختلف میباشد. بحث مارکتینگ در اینجا شکل میگیرد که شامل بخشهای مختلفی است که با توجه به نیاز میتوان از مدلهای مختلف آن بهره برد. ایمیل مارکتینگ یک نوع و مدل خوبی برای بازاریابی در زمینه فروش است که شرایط خود را دارد و تاثیر خوبی نیز داشته است.
بررسی ایمیل مارکتینگ
در کل مارکتینگ به این معنا است که ما از روشها و اقدامات مختلف برای به فروش رساندن محصولات و خدمات خود استفاده کنیم تا فعالیت خوبی را ایجاد کنیم. ایمیل مارکتینگ به معنای ارسال پیامهای مختلف و در زمینه تجاری برای بهبود فروش و ارتباط با مشتریان است که این نوع اقدامات به معنی بازاریابی اینترنتی میباشند که بستر مناسبی برای ارتباط درست و صحیح با مشتریان ایجاد میکند.
علاوه بر این اقدام بازاریابی آنلاین شامل بخشهای دیگری چون تبلیغ از شبکههای اجتماعی، وبلاگها، سایتهای مختلف و … میباشد که همگی برای بخش مارکتینگ انجام میشود.
به صورت کلی محتوا و متن این ایمیلها به صورت بخشهای مختلفی انجام میشود به این صورت که متن آنها به منظور اطلاع رسانی، فروش بی واسطه، ارتباط با مشتریان، در جریان گذاشتن شرایط سفارش و … که درحالت کلی به بیشتر دیده شدن برند مربوطه کمک میکند.
یک نکته مهم در ایمیل مارکتینگ تعیین استراتژی مناسب و استاندارد با توجه به شرایط و هدفی که در نظر داریم میباشد. به این منظور که بر اساس نوع کاری که داریم شرایط مختلفی باید بررسی شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.
انواع ایمیل مارکتینگ
همانطور که گفتیم نمونهها و مدلهای مختلفی از این ایمیل مارکتینگ وجود دارد که هر مختصص سئو با توجه به هدفی که مدنظر دارد آن را به کار میگیرد. یک نکته اینکه این اقدامات به منظور بازدید و ترافیک بیشتر سایت میباشد که در جهت سئو سایت انجام میشود.
- ایمیل خوش آمدگویی
- ایمیل تبلیغاتی
- ایمیل اطلاعاتی
- ایمیل تبادلی
- ایمیل پس از خرید
- ایمیل های اختصاصی
نمونههای بالا بخشی از انواع ایمیل مارکتینگ محسوب میشود که هر کدام تاثیر و نتیجه خود را دارد و بر اساس هدفی که داریم از آنها استفاده میکنیم.
ایمیل خوش آمدگویی
امروزه به هر سایت و شبکهای که وارد میشویم یکسری اطلاعات به منظور ایجاد حساب کاری از ما دریافت میکنند که وارد کردن ایمیل مهم ترین آن است. بر این اساس این نوع از ایمیل مارکتینگ پس از ایجاد حساب کاربری به فرد ارسال میشود که نشان دهنده اهمیت سایت به کاربران خود میباشد که تاثیر مثبتی در ذهن مخاطب ایجاد میکند.
ایمیل تبلیغاتی
اساس کار ایمیل مارکتینگ همین بخش است که بیشتر برای کسب و کارهایی است که جامعه هدف را هنوز شناسایی نکردهاند و به دنبال بازدید و لینکدهی های بیشتر هستند که در این ایمیلها متن، عکس و توضیحات از خدمات و محصولاتی که ارائه میکنند تا افراد مختلفی با حوزه کاری آنها آشنا شوند.
ایمیل اطلاعاتی
این نوع در حالت کلی به بحث تبلیغات نمیپردازد و هدف آن ایجاد ارتباط با مخاطبان خود است و سعی در حفظ این ارتباط با مشتریان خود دارد. متن این ایمیلها به صورت اخبارهای مختلف از وضعیت شرکت و کسب و کار، پیشرفتهای مختلف و حتی شرایط ویژه برای خرید که بسیار کاربردی است و معمولا برای یادآوری به مشتریان ارسال میشوند.
این ایمیل اطلاعاتی معمولا در فاصله زمانیهای مشخصی ارسال میشوند که تاثیر خود را دارد.
ایمیل تبادلی
همانطور که از نام آن پیدا است به منظور تعامل بین افراد و سایتها از این روش استفاده میشود به این صورت که در صورت عضویت و ثبت نام در سایت مراحل بعدی و وضعیت کلی روند را به ما اطلاع میدهند. در حالت کلی میتوان ایمیل خوش آمدگویی را در دسته بندی این نوع قرار داد.
ایمیل پس از خرید
یک نمونه دیگر از ایمیل مارکتینگ این نوع است که معمولا پس از خرید محصولات به منظور تائید سفارش و نحوه ارسال آن به کاربر ایمیلی ارسال میشود که اقدام خوبی میباشد. برخی دیگر نیز به منظور ارتباط بیشتر و اهمیت به مخاطب از تمام روندهای کاری گزارشی ارسال میکنند.
ایمیلهای اختصاصی
همانطور که از نام آن پیدا است ارسال پیامهای اختصاصی به کاربران در این بخش قرار میگیرد به این صورت که به صورت هدفمند و دربارهی یک مبحث و موضوع خاص این ایمیلها ارسال میشوند.
یک نکته مهم در این بخش اینکه بسیاری از ایمیلها بهصورت انبوه برای هر نام کاربری ارسال میشود که این نوع بیشتر به دنبال افزایش ترافیک خود هستند و اما نمونه دیگر آن کاملا به صورت هدفمند است به این معنی که افراد درک درستی از جامعه هدف خود دارند و با بررسی رفتار و نیازهای آنها اقدام به شروع تبلیغات و ارسال ایمیلهای مرتبط میکنند که تاثیر این نوع از ایمیل مارکتینگ به مراتب بیشتر میباشد.
کدام سرویس برای ایمیل مارکتینگ مناسب است؟
اقدام برای ارسال در بخش ایمیل مارکتینگ به دو صورت رایگان و پولی است که برای کسب و کارهای مختلفی که تازه کار هستند بهتر است از نمونه های رایگان آن استفاده کنند به این صورت که میتوان از سرویس جیمیل و یاهو استفاده کرد.
نمونههای پولی برای ایمیل مارکتینگ نیز بسیار کاربردی هستند به این منظور که ویژگیها و استانداردهای مختلف خود را دارند که به تاثیر بهتر آن کمک میکند. نمونههایی از این سرویسهای ایمیل مارکتینگ شامل موارد زیر میشود:
CONSTANT CONTACT
یک سرویس مناسب برای ایمیل مارکتینگ این نوع است که الگوهای مختلفی از ویژگیهای موردنظر را با ما ارئه میکنند.
SENDINBLUE
این نوع یک سرویس مناسب اروپایی برای ارسال ایمیلهای مختلف و پیام ها میباشد که پشتیبانی خوب و رایگان دارد.
یک نکته مهم بررسی تاثیرها و نتایج مناسب آن میباشد به این صورت که با ابزاهای مختلفی چون گوگل آنالایتکس میتوان وضعیت نتیجه، شرایط و آمارهای مختلف را بررسی کرد.
جمع بندی
بازاریابی از بخش مهمی از دیجیتال مارکتینگ و در فضای اینترنت است که شامل روشها و اقدامات مختلفی است که نیاز به دقت و استفاده از روشهای کاربردی دارد. برای طراحی سایت مناسب و انجام خدمات مختلف ایمیل مارکتینگ میتوانید با مجموئه سئو خوب در تماس باشید تا اقامات خوبی برای سایت خود رقم بزنید.
دیدگاهتان را بنویسید