جستجو برای:
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب
 
  • 09128187285
  • لطفا قبل از تماس از صفحه تعرفه ها دیدین فرمایید.
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
سئو خوب
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب

بلاگ

سئو خوب > > بلاگ، دانشنامه و مقالات سئو > > آموزش سئو، بهینه سازی سایت > > آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO > > الگوریتم Page Layout

الگوریتم Page Layout

ژوئن 24, 2023
ارسال شده توسط فائزه کریمی
آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO ، تکنیک و راه کار های سئو ، سئو خوب، مقالات آموزشی
548 بازدید
الگوریتم Page Layout

در سال 2012 گوگل یک الگوریتمی به اسم الگوریتم page layout را منتشر شد که بر محتوای صفحات نظارت دارد و تاثیر زیادی در سئو دارد. این الگوریتم طبق گفته گوگل تنها 1 درصد از سایت ها را تحت تاثیر  و بررسی قرار داده است و در طراحی سایت نیز تغییراتی ایجاد کرده است. تبلیغات پاپ آپ شامل این به روزرسانی نشده بود.

با انتشار الگوریتم Page Layout توسط گوگل در سال 2012 هنوز سوالاتی درباره این الگوریتم وجود دارد که ما در این مقاله به بررسی آن می پردازیم.

الگوریتم page layout چیست؟

به‌روزرسانی الگوریتم page layout مربوط به صفحه‌آرایی برای افزایش تجربه کاربر با جریمه کردن وب‌سایت‌هایی که تبلیغات بیش از حد یا مزاحم دارند، به ویژه آنهایی که مانع از دید و دسترسی به محتوای اصلی می‌شوند، انجام می‌شود. به روز رسانی الگوریتم که توسط گوگل در سال 2012 معرفی شد، چندین بار تکرار شده است تا اثربخشی آن بهبود یابد. وب سایت هایی که با نمایش محتوا به صورت برجسته و اطمینان از اینکه تبلیغات محتوای اصلی را تحت الشعاع قرار نمی دهند یا مختل نمی کنند، تجربه کاربر را در اولویت قرار می دهند.

تغییرات الگوریتم Page Layout در طی زمان

در این بخش از مقاله درباره  تغییرات این الگوریتم  طرح بندی در طول زمان می پردازیم.

پیاده سازی الگوریتمPage Layout  در 19  ژانویه 2012

گوگل با انتشار این این الگوریتم در سال 2012، سایت هایی را مورد بررسی قرار می دهد که دارای تبلیغات هستند. این الگوریتم در قسمت بالایی سایت می باشد و سایت را بررسی می کند.

به روز رسانی الگوریتم Page Layout در 9 اکتبر 2012

این الگوریتم بعد از به روزرسانی ، بیشتر محتوا انگلیسی را تحت تاثیر قرار داده است.

این به روزرسانی الگوریتم Page Layout برای سایت هایی بود که قبلا در زمان انتشار این الگوریم جریمه شده بودند.

به روز رسانی الگوریتم Page Layout در 6 فوریه 2012

گوگل نسخه جدیدی از این الگوریتم page layout را منتشر کرده است.

به روز رسانی الگوریتم Page Layout در 1 نوامبر 2012

در این زمان گوگل با استفاده از این الگوریتم، سایت هایی که باگ های خود را رفع کرده باشد، را نیز جریمه خواهد کرد و نیازی به بروزرسانی نیست.

 

تغییرات الگوریتم Page Layout در طی زمان

چه وب سایت هایی تحت تأثیر الگوریتم صفحه آرایی قرار می گیرند؟

با چهار به‌ روزرسانی که این الگوریتم در طول عمر خود داشته است، تصور می‌شود که دستخوش تغییرات عمده شده است، اما تنها کمتر از یک درصد از وب‌سایت‌های دنیا در هر به‌روزرسانی تحت تأثیر این الگوریتم قرار می‌گیرند.

این تغییرات در گوگل فقط برای کسانی که بیش از حدمعمول تبلیغات می گذارند، قابل استفاده بود .

مدیریت حجم تبلیغات برای بسیاری از مدیران وب سایت دشوار است. برای بسیاری از سایت ها، اینها تنها منابع درآمد برای سایت هستند. اما استفاده بیش از حد از تبلیغات عواقبی مانند جریمه نیز دارد.

با توجه به الگوریتم Page Layout از جریمه خارج شوید

در حالی که تنها یک درصد از وب سایت ها توسط الگوریتم صفحه بندی جریمه شده اند، وب سایت شما احتمالاً جریمه می شود. بنابراین اگر سایت شما توسط این الگوریتم جریمه شد، باید این کار را به درستی انجام دهیم تا آن را خارج کنیم.

ابتدا توجه داشته باشید که میزان پوشش روی صفحه نمایش کاربر به وضوح مانیتور آنها بستگی دارد. به عنوان مثال، نوع نمای بالا در موبایل احتمالا با لپ تاپ متفاوت است. قبل از حذف هر عنصر از بالا با استفاده از تست کننده وضوح صفحه نمایش کروم، سایت را تست کنید.

اگر توسط این الگوریتم جریمه شدید، باید قسمت بالای سایت را اصلاح کنید و منتظر بمانید تا ربات های گوگل مجددا نظارت شوند. خبر خوب این است که مانند قبل، برای خارج شدن از جریمه گوگل نیازی به آپدیت الگوریتم نیست و فقط باید منتظر بمانید تا گوگل دوباره سایت را زیر نظر بگیرد.

چگونه از الگوریتم صفحه بندی بازیابی کنیم؟

اگر گوگل تشخیص دهد که کاربران نمی توانند اطلاعات مورد نظر خود را در یک صفحه پیدا کنند، احتمالاً در نتایج جستجو رتبه پایین تری خواهد داشت. بررسی این عوامل ضروری است.

اندازه وضوح صفحه نمایش کاربران

رزولوشن صفحه نمایش مخاطبان شما ناحیه بالای صفحه را تعیین می کند. تغییرات اندازه صفحه نمایش را آزمایش کنید تا ببینید آیا نماها مانع تجربه کاربر می شوند یا خیر. مطمئن شوید که موبایل، تبلت و دسکتاپ شما همگی واکنش گرا هستند. یک کاربر تلفن همراه نباید 5-6 برابر بیشتر از یک کاربر دسکتاپ صفحه را برای دیدن محتوا به پایین اسکرول کند.

طراحی سایت ریسپانسیو

بررسی های شخص ثالث

از دوستان و خانواده بخواهید که وب سایت شما را آزمایش کنند و از آنها بخواهید که از تجربه کاربری انتقاد کنند. همچنین می توانید از ابزارهای ردیابی نقشه حرارتی و نظرات کاربران ویدیویی پولی استفاده کنید.

چگونه به روز رسانی الگوریتم  page layout بر رتبه وب سایت من تأثیر می گذارد؟

اگر وب‌سایت شما دارای صفحه‌آرایی ضعیف با تبلیغات بیش از حد در بالای صفحه یا تبلیغاتی است که مانع مشاهده محتوا می‌شود، ممکن است رتبه‌بندی موتورهای جستجو را کاهش دهد. وب سایت هایی با صفحه آرایی بهتر و تجربه کاربری بهتر با رتبه های بالاتر پاداش می گیرند.

جمع بندی

به طور کلی، الگوریتم صفحه‌آرایی می‌تواند بهبود سئو سایت‌ها در بسیاری از جنبه‌ها داشته باشد. با بهبود سرعت بارگذاری صفحات، بهبود تجربه کاربری و کاهش نرخ بازگشت، می‌توانیم رتبه سایت خود را در نتایج جستجوگرها بهبود بخشیم. همچنین، با بهبود سازگاری صفحات سایت با دستگاه‌های مختلف، می‌توانیم به کاربران بیشتری دسترسی به سایت داشته باشیم و این موضوع نیز می‌تواند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوگرها را به دنبال داشته باشد.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
مقایسه مشاوره تلفنی سئو با مشاوره سئو چتی و حضوری: کدام بهتر است؟
تجربه‌های موفق مشتریان از مشاوره سئو تلفنی (مطالعه موردی)
تجربه‌های موفق مشتریان از مشاوره سئو تلفنی (مطالعه موردی)

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • سارا رییسی گفت:
    ژوئن 26, 2023 در 1:32 ب.ظ

    خوب بودواقعا باید الگوریتم ها رو شناخت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی سئو خوب

سفارش تولید محتوا
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
دسته‌ها
  • آموزش سئو تصاویر و ویدیو (20)
  • آموزش سئو محلی local seo (18)
  • آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO (45)
  • آموزش سئو، بهینه سازی سایت (46)
  • آموزش سرچ کنسول search console (18)
  • آموزش گوگل آنالایتکس Google Analytics (14)
  • ابزارهای سئو، اموزش ابزار ها (29)
  • تکنیک و راه کار های سئو (46)
  • خدمات اینستاگرام (5)
  • سئو بیرون صفحه سئو خارجی (Off Page Seo) (22)
  • سئو تکنیکال اموزش Technical SEO (28)
  • سئو خوب، مقالات آموزشی (124)
  • سئو درون صفحه On-Page SEO (31)
  • سئو سایت شرکتی (7)
  • سئو سایت فروشگاهی (7)
  • سئو سایت های اختصاصی (30)
  • سئو محتوا چک لیست اصول محتوای (36)
  • طراحی سایت مقالات آموزشی (21)
  • مقدمه برنامه نویسی (2)
  • یوتیوب (3)
نوشته‌های تازه
  • سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
  • تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
  • چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
  • چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
  • مقایسه مشاوره تلفنی سئو با مشاوره سئو چتی و حضوری: کدام بهتر است؟
سئو خوب

تهران، خیابان خلیج فارس، پایین تر از بیمارستان فیاض بخش کوچه طالقانی پلاک 89 واحد 2

09128187285

دسترسی سریع
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
آخرین نوشته ها
  • سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
  • تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
طراحی سایت فروشگاهی
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
تمامی حقوق مادی برای سئو خوب محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت