جستجو برای:
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب
 
  • 09128187285
  • لطفا قبل از تماس از صفحه تعرفه ها دیدین فرمایید.
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
سئو خوب
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب

بلاگ

سئو خوب > > بلاگ، دانشنامه و مقالات سئو > > سئو خوب، مقالات آموزشی > > اصول لینک سازی داخلی

اصول لینک سازی داخلی

ژانویه 7, 2023
ارسال شده توسط رضا نیک خواه
سئو خوب، مقالات آموزشی
892 بازدید
ساخت لینک داخلی

امروزه استفاده اینترنت بسیار زیاد شده است و بیشتر مردم برای راه‌اندازی کسب و کارشان، از اینترنت استفاده می‌کنند و وب سایتی را طراحی می‌کنند، در این وسایت محصولات خودشان قرار می‌دهند و از این طریق کسب درآمد می‌کنند. برای این که سایتی را درست کنند باید یک سری قوانین، مانند اصول لینک سازی داخلی را یاد بگریند.
ما در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل اصول لینک سازی را به شما یاد بدهیم تا مشکلی در این زمینه نداشته باشید تا سایت مورد علاقه تان را طراحی کنید، با ما همراه باشید.

لینک سازی داخلی چیست و چه تاثیری بر سئو شما دارد؟

برای این که طراحان سایت بتوانند سئو خوبی داشته باشند باید حتما از لینک داخلی استفاده کنند. لینک داخلی یعنی صفحه‌ی سایتی که شما برای آن تولید محتوا کرده‌اید، به صفحه‌ی سایت خودتان متصل کنید، در این صورت کاربرانی که محتوا شما را مطالعه می‌کنند با رفتن به لینکی که شما در محتوایتان قرار داده اید، به صفحات دیگر شما دسترسی پیدا می‌کنند و بخش‌های دیگر سایت شما را مطالعه می‌کنند. پس استفاده از لینک داخلی بسیار مهم است و باعث دیده شدن بیشتر از سایتتان می‌شود.
علاوه بر این که کاربران که صفحات دیگر سایت دسترسی پیدا می‌کنند بازدید سایتتان بالا می‌رود، ربات‌های گوگل صفحات شما را به راحتی پیدا می‌کنند واگر برایش خوب باشد آن را در صفحه اول گول قرار می‌دهد که این خودش یک امتیاز برای وب سایت شما است.
لینک سازی داخلی تاثیر بسیار زیادی بر سئو محتوا و سایت دارد و در این لینک سازی مسیر‌هایی که کاربر بتواند به صفحه‌های دیگر وب سایتمان دسترسی داشته باشد را میسر می‌کند.

تاثیر لینک داخلی بر سئو

 

در چه قسمت‌هایی می‌شود لینک داخلی قرار داد؟

به طور کلی برای لینک سازی داخلی باید از قسمت‌های زیر استفاده کرد:

  • لینک سازی در تصاویر
  • لینک سازی درمتن
  • لینک سازی درمنو
  • لینک سازی صفحه اول سایت
  • لینک سازی با استفاده از افزونه‌ها

 

طرز گذاشتن لینک داخلی در سئو

برای این که شما لینک داخلی یعنی لینک صفحات خود را در سئو قراربدهید اول کلمه کلیدی مورد نظرتان را انتخاب کنید. این کلمه ها باید به گونه‌ای باشد که در صفحه ی دیگر همان کلمه داشته باشد یا سر تیتر آن مقاله باشد یک مثال می زنم تا بهتر متوجه بشوید:
در صفحه‌ای که شما می‌خواهید به کلمه‌ای مثل “گوگل آنالایتکس” که مثلا در سر تیتر مقاله شما است لینک بدهید، باید اول کلمه گوگل آنالایتکس را در متن قرار بدهید و آن کلمه را بولد (درشت) کنید و بعد از آن، بروید در مقاله‌ای که می‌خواهید از طریق لینک دادن دیده شود، لینک آن صفحه را از قسمت URL آن صفحه کپی کنید و به صفحه‌ای که می‌خواهید به آن لینک بدهید بروید و کلمه بولد شده را کلیک کنید و گزینه لینک سازی را بزنید و لینک کپی شده را در آن قسمت قرار بدهید و صفحه خود را به روز رسانی کنید.

استفاده از لینک های داخلی چه مزیت‌هایی دارد؟

شما برای این که سایتتان در صفحه‌ی اول گوگل باشد، حتما از لینک داخلی کنید چون مزیت های بسیار زیادی دارند مانند:

  •  کسب رتبه بالا از گوگل
  •  بیشتر دیده شدن سایت وصفحات سایت
  •  بازدید بیشتر گوگل از سایتتان
  •  کاربران زمان زیادی را در سایتتان می‌مانند که هر چه بیشتر بمانند برای سایتتان خوب است.
  •  ارتباط بین صفحایتان بیش‌تر می‌شود.
  •  مقاله‌های کمتر دیده شده از این طریق پر‌بازدید می‌شوند.
  •  ترافیک وب سایتتان بالا می‌رود.
  •  کاربر مطالب را سریع پیدا می‌کند و رضایت آن از سایت زیاد می‌شود.
  •  لندینگ وب سایت شما را قدرت‌مند می‌کند یعنی اگرشما صفحات مهم وب سایتتان را لینک داخلی بدهید، صفحه لندینگ شما بازدید بیشتری پیدا می کند و قدرت‌مند می‌شود.

مزیت های استفاده از لینک داخلی

در یک صفحه چه مقدار لینک باید قرار داد؟

برای رسیدن به این جواب باید به این موضوع دقت کنید لینک‌هایی که شما قرار می‌دهید چقدر کارایی و استفاده دارد، تعداد آن را نمی‌توان بررسی کرد هر چقدر از آن به درستی در صفحه‌تان استفاده کنید قطعا نتیجه بهتری می‌توانید بگیرید و سئو وب سایت خوبی داشته باشید. شما باید در تعداد آن‌ها تعادل را ایجاد کنید و حتما باید رضایت کاربران را جلب کنید در این صورت موفق می‌شوید و بازدهی سایتتان بالا می‌رود.

 

انواع لینک‌دهی در سئو

به طور کامل لینک های سئو به 2 دسته تقسیم بندی می‌شوند که شامل:

• لینک خارجی: اگر لینک‌دهی از سایت خودتان نباشد و از سایت‌های دیگر کپی کنید لینک خارجی می‌گویند. استفاده از لینک خارجی خوب است به دلیل آن که ربات‌های گوگل نشان می‌دهید که سایت شما با کدام صفحه‌ها در ارتباط دارد و ربات‌های گوگل سایت شما را بازدید می‌کند.
• لینک داخلی: اگر لینک‌ دهی از سایت خودتان باشد و لینک صفحات سایت خود را قراربدهید را لینک داخلی می‌گویند. استفاده از لینک داخلی باعث می‌شود صفحات دیگر شما دیده شود و رتبه بازدهی شما بالا برود.

انواع لینک‌های داخلی

لینک‌های داخلی انواع مختلفی دارند که هر کدام کاربرد خاص خودش را دارد که شامل:

  • لینک داخلی فالو یا دوفالو(Follow): همان‌طور که از اسمش مشخص است فالو به معنی دنبال کردن است یعنی لینکی که ما قرار می‌دهیم به ربات‌های گوگل می‌گوییم که این لینک ها را دنبال کند، وارد سایت شما شود و تمام صفحات سایتتان را بررسی کند تا به محتوا‌های شما امتیاز بدهد.
  • لینک داخلی نو فالو( Nofollow): این لینک‌سازی به معنی دنبال نکردن است یعنی به موتور‌های جستجو این دستور را می‌دهند، پیوندی که قرار میدهم را دنبال نکند و امتیازی به آن ندهد. این لینک سازی بیشتر زمانی انجام می‌شود که شما به اجبار می‌خواهید لینکی در صفحه‌تان قرار بدهید و نخواهید ربات ها آن را بررسی کنند.
  • نو رفرنس(No referrer): در این لینک‌سازی شخصی که لینک وقت سایتی را منتشر داده است نمی‌خواد کاربرانش متوجه شوند که از چه سایتی استفاده کرده است
  • لینک داخلی تولید شده توسط کاربر (UGC) :این لینک‌سازی توسط کاربران انجام می‌شود و صاحب سایت هیچ نقشی در آن ندارد و کاربران در کامنت‌ها لینک‌های مورد نظرشان را قرار می‌دهند و یا کاربران در فضای مجازی از طریق هشتگ‌ها در پست‌های خود وب سایت شما را لینک می‌دهند که این کار بسیار محبوب شده و کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند
  • لینک داخلی اسپانسری: این لینک سازی همان گونه که از اسمش مشخص است، به این گونه می‌باشد که یک وب سایتی برای تبلیغات سایتش پولی را پرداخت می‌کند تا سایتش تبلیغ و حمایت بشود

جمع بندی اصول لینک‌سازی داخلی

همان‌طور که اشاره کردیم لینک سازی داخلی بسیار مهم و پر کاربرد است و شما با استفاده از این لینک ها می‌توانید رتبه‌ی خود را در موتور‌های جستجو بالا ببرید تا اعتبار سایتتان در مقابل گوگل بالا برود و شما را در صفحه ی اول وب سایت ها قرار بدهد.
برای این که بتوانید بهتر با این موارد آشنا بشوید، به شما پیشنهاد میکنم به پشتیبانی سایت سئو ما مراجعه کرده و هر سوالی که داشتید بپرسید تا اطالعات کاملی را در اختیار شما قرار بدهند.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
مقایسه مشاوره تلفنی سئو با مشاوره سئو چتی و حضوری: کدام بهتر است؟
تجربه‌های موفق مشتریان از مشاوره سئو تلفنی (مطالعه موردی)
تجربه‌های موفق مشتریان از مشاوره سئو تلفنی (مطالعه موردی)

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی سئو خوب

سفارش تولید محتوا
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
دسته‌ها
  • آموزش سئو تصاویر و ویدیو (20)
  • آموزش سئو محلی local seo (18)
  • آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO (45)
  • آموزش سئو، بهینه سازی سایت (46)
  • آموزش سرچ کنسول search console (18)
  • آموزش گوگل آنالایتکس Google Analytics (14)
  • ابزارهای سئو، اموزش ابزار ها (29)
  • تکنیک و راه کار های سئو (46)
  • خدمات اینستاگرام (5)
  • سئو بیرون صفحه سئو خارجی (Off Page Seo) (22)
  • سئو تکنیکال اموزش Technical SEO (28)
  • سئو خوب، مقالات آموزشی (124)
  • سئو درون صفحه On-Page SEO (31)
  • سئو سایت شرکتی (7)
  • سئو سایت فروشگاهی (7)
  • سئو سایت های اختصاصی (30)
  • سئو محتوا چک لیست اصول محتوای (36)
  • طراحی سایت مقالات آموزشی (21)
  • مقدمه برنامه نویسی (2)
  • یوتیوب (3)
نوشته‌های تازه
  • سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
  • تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
  • چگونه یک مشاور سئو تلفنی قابل اعتماد پیدا کنیم؟
  • چک‌لیست سؤالات مهم قبل از تماس مشاوره سئو تلفنی
  • مقایسه مشاوره تلفنی سئو با مشاوره سئو چتی و حضوری: کدام بهتر است؟
سئو خوب

تهران، خیابان خلیج فارس، پایین تر از بیمارستان فیاض بخش کوچه طالقانی پلاک 89 واحد 2

09128187285

دسترسی سریع
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
آخرین نوشته ها
  • سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
  • تأثیر مشاوره سئو تلفنی بر کسب‌وکارهای محلی و سئو لوکال
طراحی سایت فروشگاهی
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
تمامی حقوق مادی برای سئو خوب محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت