جستجو برای:
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب
 
  • 09128187285
  • لطفا قبل از تماس از صفحه تعرفه ها دیدین فرمایید.
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
سئو خوب
  • سئو سایت
  • طراحی سایت
    • طراحی سایت فروشگاهی
  • تعرفه سئو سایت
  • آموزش سئو
    • On-Page SEO
      • سئو تصاویر و ویدیو
      • سئو محتوا
      • تکنیک های سئو
    • سئو بیرون صفحه
      • آموزش سئو محلی
      • سرچ کنسول search console
      • گوگل آنالایتکس Google Analytics
    • سئو تکنیکال Technical SEO
      • ابزارهای سئو
      • سئو سایت های اختصاصی
      • سئو وردپرس WordPress SEO
  • خدمات اینستاگرام
    • خدمات یوتیوب

بلاگ

سئو خوب > > بلاگ، دانشنامه و مقالات سئو > > آموزش سئو، بهینه سازی سایت > > آموزش سئو تصاویر و ویدیو > > آموزش استفاده از جی تی متریکس (GTmetrix)

آموزش استفاده از جی تی متریکس (GTmetrix)

ژانویه 17, 2023
ارسال شده توسط رضا نیک خواه
آموزش سئو تصاویر و ویدیو ، آموزش سئو محلی local seo ، آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO ، آموزش سئو، بهینه سازی سایت ، آموزش سرچ کنسول search console ، آموزش گوگل آنالایتکس Google Analytics ، ابزارهای سئو، اموزش ابزار ها ، تکنیک و راه کار های سئو ، سئو بیرون صفحه سئو خارجی (Off Page Seo) ، سئو تکنیکال اموزش Technical SEO ، سئو خوب، مقالات آموزشی ، سئو درون صفحه On-Page SEO ، سئو سایت های اختصاصی ، سئو محتوا چک لیست اصول محتوای ، طراحی سایت مقالات آموزشی
894 بازدید
جی تی متریکس چیست؟

طراحی سایت و اپلیکیشن امروزه از کاربردی ترین و هوشمندانه ترین اقدامات به جهت گسترش کسب و کار و افزایش فروش در هر زمینه‌ای می‌باشد. به همین منظور شرایط متنوع و مختلفی برای طراحی و تولید وب‌سایت ها وجود دارد که بر اساس هر موضوعی می‌توان آن‌ها را تولید کرد. در همین راستا ابزارهای مختلفی نیز به منظور کمک و تحلیل سایت‌ها وجود دارند که استفاده از هر کدام به ایجاد شرایط مناسب و بهبود فرایند سایت ما موثر است.
همانطور که می‌دانید سایت‌ها بر اساس بررسی ربات‌های گوگل رتبه بندی می‌شوند و هرچه این امتیاز بالاتر و بهتر باشد صفحه و سایت ما بازدید بیشتر و بازدهی بالاتر خواهد داشت و در موتور جست‌و‌جو در لینک‌های بالاتری خواهیم بود. برای این اقدامات موثر باید از ابزارهای مختلف استفاده کرد که یک نمونه آن جی تی متریکس است و کمک بزرگی برای بررسی سایت به ما می‌کند. مدل هایی مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد که در هر حالت آن به صورت وردپرس یا حالت اختصاصی این بررسی‌ها انجام می‌شود و در صورت رعایت کردن آن‌ها نتیجه‌ی مناسبی حاصل می‌شود.

جی تی متریکس چیست؟

همانطور که می‌دانید ربات‌های گوگل بر اساس المان‌ها و شاخصه‌های مورد نظر خود به بررسی سایت‌های مختلف می‌پردازند و به میزانی که آن‌ها این نکات را رعایت کرده باشند رتبه آن‌ها افزایش می‌یابد و در لینک‌های بالای موتورهای جست‌و‌جو قرار می‌گیرند.
جی تی متریکس ابزاری برای بررسی سرعت وب‌سایت می‌باشد که کاربری بسیار مناسبی دارد و در جهت بهبود سایت بسیار کمک کننده است. با استفاده از این ابزار می‌توانید نکات مختلفی از سایت خود را بررسی کنید و بر اساس راه حل‌های ارائه شده توسط جی تی متریکس می‌توان وضعیت مناسبی برای وب‌سایت ایجاد کرد. GTmetrix نمونه خوبی از ابزار مورد نیاز برای هر کارشناس سئو می‌باشد که در جهت بازدهی مناسب سایت بسیار کاربردی است.

آموزش استفاده از جی تی متریکس (Gtmetrix)

برای استفاده درست از این ابزار بهتر است آموزش مناسبی دیده باشید. اولین قدم برای استفاده از ابزار جی تی متریکس وارد شدن به سایت آن و ثبت دامنه مورد نظر می‌باشد. پس از این کار این ابزار به آنالیز سایت می‌پردازد که ممکن است دقایق بیشتری برای این آنالیز صرف شود. اگر می‌خواهید که این بررسی سریعتر انجام شود بهتر است در آن ثبت نام کنید.

نحوه ثبت نام در جی تی متریکس

برای ثبت نام در این ابزار از قسمت Log In ایمیل و پسورد خود را وارد کنید تا وارد جی تی متریکس شوید و لیست سایت‌های مورد نظر خود را مشاهده کنید.

داشبورد جی تی متریکس

جی تی متریکس مانند همه‌ی ابزارهای دیگر صفحه داشبوردی دارد که در آن اطلاعات مختلفی در زمینه ارائه توضیحات و تحلیل داده‌ها وجود دارد.
پس از ثبت دامنه و آنالیز سایت صفحه‌ای ایجاد می‌شود که اطلاعت مفیدی به ما ارائه می‌کنند. در قسمت چپ قسمتی از صفحه سایت ما نمایش داده می‌شود و قسمت کناری آن اطلاعتی درباره‌ی آخرین گزارش عملکرد (Performance Report)، زمان دقیق بررسی سایت و فهم چگونگی تست به ما داده می‌شود.

بخش Performance Scores امتیازهایی مربوط به عملکرد ما ارائه می‌کند که شامل دو بخش Page Speed Score و YSlow Score می‌باشد که هر دو درصدی را نشان می‌دهد به این معنی که هرچه درصد بالایی داشته باشیم و به حرف A‌ نزدیکتر باشد سرعت سایت ما بالا است و در سپو سایت ما بسیار تاثیرگذار است. در کنار این بخش‌ها رنگ سبز، قرمز و زرد وجود دارد که هر کدام نشان دهنده وضعیت وبسایت ما هستند وجود رنگ سبز نشان از عملکرد به نسبت خوب سایت می‌باشد.

 

 

جی تی متریکس

 

بخش Page Details

همانطور که از نام این بخش جی تی متریکس پیدا است اطلاعات و جزئیات کلی سایت را از این بخش مشاهده می‌کنیم. به طوری که شامل سه بخش Fully Loaded Time، Total Page Size و Requests می‌شود.
زمان بارگذاری صفحه: این بخش به بررسی میزان زمان بارگذاری URL‌ موردنظر ما در مرورگر می‌پردازد.
سایز کل صفحه: این قسمت حجم هر فایل، عکس، صوت و… همچنین کدهایی که در سایت ما قرار دارد نمایش داده می‌شود که یک المان مهم برای سرعت وب‌سایت ما می‌باشد و در صورت ورد کاربر چه میزان اینترنتی نیاز است.
درخواست‌ها: در هنگام بارگذاری صفحه مورد نظر تعداد کل درخواست‌ها در لحظه برای ما نمایش داده می‌شوند.

بخش Page Speed

این بخش از جی تی متریکس هر اطلاعتی در رابطه با سرعت وب‌سایت در اختیار ما قرار داده می‌شود که شامل پارامترهایی به جهت گزارش می‌باشند که به صورت صعودی قرار گرفته اند. بررسی ورفع این موارد و پارامترهایی که در این بخش ارائه شده‌اند به بهبود سرعت سایت ما کمک می‌کند. که هر چه این نمرات به A ‌ نزدیکتر باشند عملکرد مناسبی می‌باشد.

YSlow در جی تی متریکس

این بخش مانند Page Speed عمل می‌کند و به نوعی دو ابزار جدا برای بررسی سرعت سایت می‌باشد که جی تی متریکس آن‌ها را با هم در اختیار ما قرار داده تا بررسی مناسبی بر سایت انجام دهیم. در واقع هر تغییری که در بخش Page Speed انجام شود در این قسمت نیز اعمال می‌شود.

Waterfall

بررسی دقیق تر سرعت‌های مختلف در این بخش انجام می‌شود که کاربری مهمی دارد به عنوان مثال چگونگی لودینگ صفحات ما را ارزیابی می‌کند. در واقع هر اقدام و فعالیتی در سایت بر اساس مقدار زمانی انجام می‌شود که بخش Waterfall ‌ جی تی متریکس این مدت زمان‌ها را به ما نمایش می‌دهد.
همچنین می‌توان میزان زمان بارگذاری فایل‌های مختلف جاوا، CSS، تصویر و … را مشاهده کرد که دانستن این اطلاعات و داده‌ها به بهبود وضعیت سایت ما کمک می‌کنند.

Timings

این بخش به بررسی میزان لود مباحث تخصصی می‌پردازد به صورتی که مواردی مانند TTFB، DOM int، First Paint، Contentful Paint، DOM loaded، Onload بررسی می‌شوند. به طور مثال میزان ریدایرکت کردن URL، کانکت شدن افراد به سایت، بارگذاری فایل‌ها و بخش‌های زیرساختی سایت در این بخش نشان داده می‌شوند.

History جی تی متریکس

بررسی تاریخچه سرعت سایت ما در این بخش انجام می‌شود که به صورت نموداری دید بهتری به ما می‌دهند. تحلیل و در نظر گرفتن همه‌ی این دیتاها و اطلاعات در جهت بهبود سایت و در جهت خدمات سئو سایت انجام می‌شود.

تنظیمات جی تی متریکس

برای دریافت نتایج بهتر و لازم است تنظیمات کاربری خود را انجام دهید به این صورت که از قسمت User Settings حساب ایمیل، نام کاربری را وارد کنید و زمان بندی را براساس تهران Asia/Tehran قرار دهید.

جمع بندی

استفاده از ابزارها برای طراحی سایت و بهبود عملکرد آن‌ها اقدامی مناسب می‌باشد که بهتر است با آموزش و کسب دانش بیشتر شرایط برای بهبود عملکرد سایت و فعالیت‌های سئو آن انجام شود.

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

چرا مشاوره تلفنی سئو برای فریلنسرها و متخصصان شخصی برند ساز است؟
۱۰ مهارت کلیدی یک مشاور سئو تلفنی موفق (از دید مشتری)
۵ ابزار آنلاین برای آمادگی پیش از مشاوره تلفنی سئو
تحلیل قبل و بعد از تماس مشاوره سئو؛ چه چیزی تغییر می‌کند؟
چطور از جلسات مشاوره سئو تلفنی گزارش عملکرد و برنامه اجرایی استخراج کنیم؟
سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها
سؤالات پرتکرار کاربران در مشاوره‌های سئو تلفنی و پاسخ آن‌ها

1 دیدگاه

به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

  • مهسا اکبری گفت:
    ژوئن 25, 2023 در 9:43 ق.ظ

    مقاله خوبی بود دوست دارم کار با gtmetrix رو یاد بگیرم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

پشتیبانی سئو خوب

سفارش تولید محتوا
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
دسته‌ها
  • آموزش سئو تصاویر و ویدیو (20)
  • آموزش سئو محلی local seo (18)
  • آموزش سئو وردپرس Wordpress SEO (45)
  • آموزش سئو، بهینه سازی سایت (46)
  • آموزش سرچ کنسول search console (18)
  • آموزش گوگل آنالایتکس Google Analytics (14)
  • ابزارهای سئو، اموزش ابزار ها (29)
  • تکنیک و راه کار های سئو (46)
  • خدمات اینستاگرام (5)
  • سئو بیرون صفحه سئو خارجی (Off Page Seo) (22)
  • سئو تکنیکال اموزش Technical SEO (28)
  • سئو خوب، مقالات آموزشی (129)
  • سئو درون صفحه On-Page SEO (31)
  • سئو سایت شرکتی (7)
  • سئو سایت فروشگاهی (7)
  • سئو سایت های اختصاصی (30)
  • سئو محتوا چک لیست اصول محتوای (36)
  • طراحی سایت مقالات آموزشی (21)
  • مقدمه برنامه نویسی (2)
  • یوتیوب (3)
نوشته‌های تازه
  • چرا مشاوره تلفنی سئو برای فریلنسرها و متخصصان شخصی برند ساز است؟
  • ۱۰ مهارت کلیدی یک مشاور سئو تلفنی موفق (از دید مشتری)
  • ۵ ابزار آنلاین برای آمادگی پیش از مشاوره تلفنی سئو
  • تحلیل قبل و بعد از تماس مشاوره سئو؛ چه چیزی تغییر می‌کند؟
  • چطور از جلسات مشاوره سئو تلفنی گزارش عملکرد و برنامه اجرایی استخراج کنیم؟
سئو خوب

تهران، خیابان خلیج فارس، پایین تر از بیمارستان فیاض بخش کوچه طالقانی پلاک 89 واحد 2

09128187285

دسترسی سریع
  • دانشنامه و مقالات
  • تماس با سئو خوب
  • درباره سئو خوب
آخرین نوشته ها
  • چرا مشاوره تلفنی سئو برای فریلنسرها و متخصصان شخصی برند ساز است؟
  • ۱۰ مهارت کلیدی یک مشاور سئو تلفنی موفق (از دید مشتری)
طراحی سایت فروشگاهی
مشاوره سئو
خدمات طراحی وب سایت
تمامی حقوق مادی برای سئو خوب محفوظ است.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت